sobota 2. apríla 2016

#zassomsazvrtalavkuchyni Jednoduchá čokoládová dobrota

Čauce mravce!

Dnes vám prinášam ďalší, tentokrát veeeľmi jednoduchý (všimli ste si, že všetko, čo robím, je vždy veeľmi jednoduché? to znamená, že to zvládne naozaj každý!) recept na čokoládovú mňamku, s ktorou prišiel môj milý a počas jedného z našich večerných telefonátov (#longdistancerelationship) sme sa dohodli, že najbližší víkend to vyskúšame. Nakúpili sme potrebné suroviny (až dve) a pustili sa do práce.


Čo potrebujeme na tento super-duper chutný recept?
  • lístkové cesto
  • čokoládu
  • vajíčko na potretie
  • nôž/krájač na pizzu
  • pierko/štetček na vajíčko

Ako prvé necháme rozmraziť lístkové cesto, ktoré si následne rozvaľkáme na obdĺžnik. Toť.

   

Najlepšie je, keď si ho hneď preložíte na plech vystlaný papierom na pečenie. Je to asi jednoduchšie, ako to potom prekladať už zapletené. Touto fotkou vám už prezrádzam, o čo v tomto recepte ide (#spoileralert), ale aspoň viete, čo vás čaká!


Ďalším krokom je ukladanie čokolády. My sme chceli mať orieškovú príchuť, no inú značku v tejto príchuti nemali, takže sme to vyriešili takto. Čokoláda sa dá použiť aj v celku a nemusíte ju lámať, ale záleží na vašich preferenciách. My sme použili 100g čokolády na 200g lístkového cesta (kúpili sme 400g balenie, ktoré sme rozrezali na polovicu).


Teraz príde tá zábavná časť... rovnomerné rozrezanie. Toto bolo pre mňa naozaj veľmi náročné, keďže ešte vždy neviem rovno krájať (a strihať, ale o tom nabudúce), ale musím sa verejne pochváliť, že sa mi to celkom podarilo!


A teraz príde tá najzábavnejšia časť.... zapletanie cesta (aj tohto som sa obávala, keďže ani zapletanie vlasov mi veľmi nejde (viete ako, zlá koordinácia rúk), ale zistila som, že s cestom je to ooooveľa jednoduchšie. Princíp je jednoduchý, striedate pásiky z jednej a z druhej strany, nezabudnite ich vždy trošku pritlačiť, aby sa cesto spojilo a čokoláda nevytiekla. Konce treba založiť a tiež popritláčať.


Zapletance stačí už len potrieť rozšľahaným vajíčkom a šupnúť do trúby. V pôvodnom recepte je teplota 200° a čas pečenie 20-25min., ale z našej skúsenosti môžem povedať, že teplota je príliš vysoká a čas pridlhý. Odporúčam teplotu cca 180° a čas cca 15-20min, no to uvidíte podľa farby, treba piecť do zlatista.


 Áááá, máte hotovo! Nechajte trošku vychladnúť (ale len trošku, aby čokoláda zostala rotopená) a môžete krájať. Stačí už len kakavko a raňajky kráľov sú na svete ;)



Nech sa vám podarí!
Všetky moje výtvory (jedlé aj nejedlé) nájdete na mojom instagrame pod heštegom #somzrobila. Výtvory z kuchyne sú zhromaždené pod #zassomsazvrtalavkuchyni.

Majte krásny deň (a verte mi, že vďaka tomuto budete mať krásny deň ;))
Kika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára