pondelok 25. apríla 2016

#12fooddatesin2016

Jou!
Ako isto viete z minulých článkov, s priateľom každý mesiac skúšame reštaurácie vždy inej národnej kuchyne. A keďže sme boli na výlete v Aténach, tak sme si povedali, že prečo nezaradiť grécku verziu #12fooddatesin2016 priamo v ich domácom prostredí...
Výhodu domáceho prostredia sme brali ako dosť veľkú výhodu, preto sme sa dohodli, že ak by dosiahli po spočítaní našich bodov 46 a viac (z max. 50), nebudeme brať toto food rande do úvahy. Ale ako ste už mohli dedukovať, grécka kuchyňa priamo v grécku na nás nezapôsobila tak, ako sme očakávali. Minimálne ja som do tohto vkladala veľké nádeje a bola som presvedčená, že v Bratislave sa už budem obzerať po vhodnej lokalite (a mala som už aj vybratú).

Hneď v nedeľu sme počas nášho chodenia našli ideálne miesto na naše food date. Priamo pod Akropolom bola reštaurácia Xenios Zeus, ktorá nás zaujala svojimi bielymi kamennými schodmi, farebnými obrusmi, kvetmi na stoloch a aj jedálnym lístkom. Našu návštevu sme však odložili až na ďalší deň. Aspoň sme sa viac mohli tešiť. Reštaurácia sa nachádza v aténskej historickej časti Plaka a je dotiaľto ozaj pekný výhľad.


Hneď po usadení sme už mali vodu pred sebou a za chvíľu aj čerstvý chrumkavý chlieb a predjedlo, ktoré sme si dali na polovicu - roztierateľný pikantný syr s jemnou cesnakovou chuťou a k tomu olivy ♥ a papričky. Predjedlo jedna báseň proste a preto som aj do hlavného jedla vkladala veľké nádeje.
Vyhralo číslo 8!


Keďže sme už typické jedlá ako moussaka a souvlaki už mali, obaja sme si vybrali ako hlavné jedlo jahňacie mäso, ktoré je pre Grécko celkom typické. Priznám sa, trochu som Fera kopírovala, lebo on má skoro vždy v konečnom dôsledku lepší výber. Jahňacie bolo plnené zmesou zeleniny, syra a korenín, obalené v nejakých listoch. K tomu sme dostali varené zemiaky :( a grilovanú zeleninu. Samotné jahňacie mäso bolo naozaj príjemné a lahodné, ale zvyšok ma nepresvedčil. Resp. povedala by som, že ma sklamal. Mäso a grilovanú zeleninu som zjedla, zemiaky som iba tak štipkala a rýchlo zamenila za zvyšok chlebu so syrom, ale tá plnka mi moc nechutila. Sama za seba môžem povedať, že jedlo v bodovaní zachránil ten syr, inak by dopadli prinajlepšom priemerne.
Nešťastný výber čísla 43 :(

Celkové hodnotenie dopadlo veľmi biedne vzhľadom na moje očakávania a celkový počet získaných bodov z mojej strany je 20 iba :(.

Obsluha: 3/5. Dosť veľké sklamanie! V Aténach sme jedli v niekoľkých reštauráciách, na pivo/vodu/kávu sme sa tiež zastavili v rôznych podnikoch a všade sme boli nadšení z prístupu, aký čašníci (99% čašníkov boli iba chlapi) mali. A práve vtedy keď sa jeden z nich mal ukázať v najlepšom svetle, prišlo sklamanie.
Vizuál jedla: 3/5. Nooo bolo to také nijaké. Žiadne fancy rozloženie jedla na tanieri ani nič podobné. Povedala by som, že úplne obyčajné. Neurazí, nenadchne.
Prostredie reštaurácie: 5/5. Konečne niečo, čo zapôsobilo na mňa! Ešte som iba prechádzala vonku popri schodoch, ale už som vedela, že vnútri sa mi bude isto páčiť. A nemýlila som sa. Bolo to jednoduché, ale zároveň veľmi príjemné a útulné.
Chuť jedla: 4/5. Ako som sa vyjadrila, hlavné jedlo bolo priemerné, no na ten syr spomínam ešte aj dnes. Vďaka nemu to nedopadlo horšie.
Autenticita: 5/5. Čo je viac autentické ako byť v Grécku, mať grécke jedlo a ešte k tomu byť pod Akropolom zároveň? Ak máte trochu špinavý obrus a okolo vás sa motajú dve mačky! 100 bodov pre autenticitu jednonačne!








Možno Vás zaujíma, ako sa k hodnoteniu postavil Fero. Tentokrát bolo naše hodnotenie veľmi podobné, priam zhodné! Takáto vzácna zhoda sa často nestáva. Jediné v čom bol zhovievavejší ako ja bol vizuál jedla. Toto (ne)aranžovanie ohodnotil na 4 body a tak celkový počet dosiahnutý za grécku kuchyňu bol 21 bodov.

Keďže mám možnosť porovnávať s inými gréckymi reštauráciami, ktoré sme v Aténach navštívili túto by som Vám odporučila kvôli prostrediu, no ostatné atribúty sa dajú nájsť a zažiť na úplne inej úrovni, čo sa nám, našťastie, podarilo.

Majte pekný deň a dajte si grécky syr aspoň!
Veronika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára