štvrtok 31. marca 2016

ZOO is always a good idea!

Ahojte!

Ako ste trávili Veľkonočný pondelok? Mokré? S modrinami po korbáči? Alebo ešte teraz zo seba cítite dvadsať druhov voňaviek? Tak to teda nemáte dobre vymyslené...

UPOZORNENIE: tento článok obsahuje neprimerané množstvo selfie fotie. Ups. #sorrynotsorry
Ja sa už niekoľko rokov snažím všetkým spomenutým veciam vyhnúť ako sa len dá. Odkedy mám priateľa, ide to oveľa jednoduchšie. On túto veľkonočnú tradíciu nejako neuznáva, takže sme si minulý rok vymysleli novú a chodievame do ZOO. Nechcem si predstaviť čo budeme robiť, keď sa všetky ZOO nablízku minú.

Minulý rok sme absolvovali ZOO v Bojniciach (moja srdcovka z mladosti) a tento rok sme sa vybrali do Viedne, kde by mala byť najstaršia ZOO na svete. Prvotnú dilemu auto/vlak/autobus sme celkom rýchlo vyriešili a zhodli sme sa na tom, že vlak bude najlepšia alternatíva, keďže cestou domov sme si chceli víno kúpiť do vlaku (SPOILER ALERT: to víno nám nevyšlo).


Hneď po príchode na stanicu v Bratislave nás čakalo nemilé prekvapenie a náš spoj do Viedne bol zrušený, takže sme si museli počkať na ďalši spoj, ktorý mal odchod o hodinu. Zatiaľ sme si sadli do kaviarne na stanici. Tam som mala pocit, že som sa preniesla do 80-tych rokov :D. Ale hlavne, že Fero sa už vtedy cítil ako na výlete. Mňa zas horúca čokoláda so šľahačkou preniesla späť do detstva. A v podstate sa z celej ZOO teším ako malé decko.

Nakoniec sa nám teda podarilo dostať sa z Bratislavy do Viedne a tam už jednoducho metrom sme sa dostali k našej cieľovej zastávke Hietzing, jedna zastávka ďalej od Schönbrunn-u. Metro je veľmi prehľadné a stačí Vám štipka orientačného zmyslu. Dokonca, keď vyjdete von na ulicu, hneď Vám udrie do očí nápis na stene ZOO so šípkou, ktorým smerom sa máte vydať. Ako by povedala Laura - easy peasy lemon squeezey...


Na samotnú ZOO si vyhraďte dostatok času. Je to veľmi príjemná, niekoľko hodinová, precházka. Celkový čas, ktorý tu strávite záleží od viacerých faktorov: 
  • rýchlosť Vášho kroku, 
  • počet ľudí, ktorí Vám budú zavadzať pri ohradách a budú Vám brániť vo výhľade na zvieratá, 
  • času, ktorý strávite na obede/káve, 
  • od toho, ako veľa sa budete pri zvieratách a ich sochách fotiť 
  • a od toho, či si pozriete kompletne celú ZOO alebo niektoré zvieratá Vám nestoja za to, aby ste sa tam hore prešli.
Z celej ZOO sa mne osobne najviac páčili pandy (lebo sú super milučké), tulene (lebo nekaprili a predvádzali sa), tigre a levy (haló, som lev predsa) a plameniaky (LEBO PLAMENIAKY! ♥). Ale, samozrejme, celá ZOO je super - slony, zebry, tučniaky, ľadové medvede, atď. Priateľovi sa asi najviac páčili hrochy a nosorožce.

Keď sa Vám ozajstná panda obráti chrbtom...
 ...urobte si fotku aspoň s tou nepravou ;)



    




Aj keď by som najradšej ani krivého slova nepovedala na ZOO, musím. Trochu som bola sklamaná, že v podstate všetky zvieratá mali popis iba po nemecky. Ak neovládate nemčinu, veľa sa nedozviete. Jediné miesto, kde nájdete aj anglický výklad o zvieratách, je polárny pavilón s ľadovými medveďmi. Je to asi tým, že je relatívne nový a ZOO už myslela aj na nemecky nehovoriacich návštevníkov. Priateľovi zas chýbali informácie o jednotlivých zvieratách. Nepotreboval vedieť meno každej kačice, ale levy a ostatné šelmy ho zaujímali a rád by si prečítal niečo konkrétne o každom. A ešte mi chýbali žirafy. Ich pavilón momentálne prerábajú, takže sme ich nevideli :(.

Ja osobne by som Vám poradila, že keď už ste si zaplatili 16,5 € (na dospelú osobu) tak si to prejdite celé. My sme sa na vlky a líšky už pozrieť nešli a namiesto toho sme uprednostnili Schönbrunnskú záhradu. Letný Schönbrunn som zažila cca pred desiatimi rokmi, kedy sme z gympla išla do Viedne na koncoročný výlet. Vtedy bola záhrada zelená a kvety rozkvitnuté. Takto koncom marca bolo kvetov minimum a stromy bez listov. To nám však nezabránilo v tom, mať príjemnú prechádzku a užiť si prostredie. Určite si to vyšľapte hore na kopec, kde je vyhliadková terasa Gloriette. Ak máte kondíciu pod nulou podobne ako ja, kým vyjdete hore, asi Vás bude pichať v boku :D. Ale stojí to za to! Krásny výhľad na Schönbrunnský zámok a na celú Viedeň! Po niekoľkých fotkách panorámy mesta, po viac ako niekoľkých selfie sme sa presunuli nižšie na kopec na trávu, kde sme mali menší improvizovaný piknik. Ak sa sem vyberiete v príjemnom jarnom/letnom počasí, vezmite si deku a strávite tu hodiny nič nerobením, piknikovaním a užívaním si života. My sme tu ostali cca 20 minút a pomaly sa vybrali na vlak.

 




Priznám sa, že keď sme vyšli zo Schönbrunnu boli sme trochu zmätení na ktorú stranu sa vydať, no za pár minút sme boli pri našej výstupnej stanici Hietzing a ešte sme presne stihli odchod metra! S týmto stíhaním-nestíhaním si vôbec nemusíte robiť starosti, lebo metro aj tak jazdí každých 5 minút. Znova po 9 zastávkach s jedným prestupom sme vystúpili na stanici Hauptbahnhof. Po tom, čo sme zle pozreli (okej, ja som zle pozrela) informačnú tabuľu, tak sme utekali na vlak. Samozrejme, že na predposledné z 12 možných nástupíšť. Po tom, čo som s mojou nulovou kondíciou ledva dobehla, zistili sme, že: vlak by sme stihli, vlak má meškanie 5 minút a nemusela som (s)trápi(ni)ť moju kondičku, a že ten vlak nie je náš, ale ide do Petržalky. Moja chyba, sorry Fero :-*. Ale čo by to bolo za výlet, kebyže neutekáte na vlak. Ja hovorím, že dobrý výlet.

Tak sme teda zistili, že ten správny vlak nám ide o pol hodinu. A viete, čo to znamená. Čas ísť kúpiť víno! Pamätáte na ten spoiler? Víno sme nekúpili, lebo miniobchodík bol rozdelený na dve časti (divné) a bolo tam asi milión ľudí pri pokladniach, tak sme odložili víno, košík a išli si kúpiť zlé jedlo na cestu vlakom. Ale s tým Vás už nebudem zaťažovať. Cesta domov ubehla oveľa rýchlejšie ako tá do Viedne. Dokonca aj to víno sme si kúpili pekne na Slovensku v obyčajnej  Bille ;)


V konečnom dôsledku sme strávili spolu s priateľom pekný deň v príjemnej spoločnosti jeden druhého na super výlete. Dúfam, že nám táto veľkonočná tradícia dlho vydrží. 

Kde je najlepšia ZOO v blízkom okolí?
Choďte na výlet aj Vy! Alebo aspoň na piknik. Ja sa určite chystám ;).

Pekný deň!

PS: viac fotiek na insta @veronka_r alebo @kosarferov, samozrejme prehnané cez filter ;)

Chcela som aby tento post bol aj o mojom outfite, takže aspoň trocha mojich chabých pokusov o pózovanie. Fakt by som sa mala viac snažiť... :D


OOTD:
kabát - Reserved
tričko - ASOS
nohavice - F&F
kabelka - Stradivarius
topánky - Bershka
rúž - Maybelline Color Sensational 470 Red Revolution

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára