streda 13. apríla 2016

Ako som na crossfit chodiť začala....

Jou!

Aj vy poznáte ten pocit, že sa idete v apríli opaľovať a zistíte, že nohy a zadok už nie sú také pekné a pevné, ako to bolo minulé leto, a že na bruchu nemáte dve tehličky, ale niečo ich zjedlo? Ak nie, ste šťastné ženy, no mne sa to stalo a rozhodla som sa, že s takýmto zjavom nemôžem vkročiť do novej letnej sezóny... PS: cca rok som poriadne necvičila už...
Preto som urobila radikálne rozhodnutie začať cvičiť. A joga, ktorú som pozastavila kvôli zraneniu zo snowboardovania, sa neráta. Aby ste boli v obraze, som typ človeka, ktorý potrebuje pevnú ruku nad sebou a akési vedenie. Niekoho, kto mi povie, že urobím trilión brušákov a bude nado mnou stáť a dá pozor, aby som to ozaj vykonala.

Hovorí sa, že cvičenie v skupine je viac motivujúce a pomáha to prekročiť hranice, ktoré si myslíte, že už sa prekročiť nedajú. Taká zdravá súťaživosť je vždy na mieste. Preto som sa rozhodla, že vhodou alternatívou pre mňa bude crossfit. Najlepšie je, že u nás v Galante je relatívne nová crossfitová telocvičňa Deluxe Cross Gym, kde sa tomu chalani venujú s nadšením a entuziazmom, čo vidno aj na výsledkoch ich zverencov.


Už len z toho, aký mali prístup, keď som im písala správy na FB a zisťovala všetko možné a dohadovala sa, som vedela, že sa mi tam bude páčiť. V odpisovaní sú veľmi rýchli a zodpovedajú každú, aj tú najmenej podstatnú, otázku.

Môj prípad je taký, že tréningy, ktoré sú určené pre začiatočníkov, cez pracovný týždeň nemám šancu stihnúť kvôli cestovaniu. Ak aj vy máte podobný problém, chalani vedia vyjsť v ústrety. Iba sa Vám dĺžka kurzu natiahne na dlhšie časové obdobie. Jeden kurz trvá 12 tréningových jednotiek a tým, že máte kartičku, tak neprídete ani o tréningy ani o peniaze. Dobre to majú vymyslené ;).

Keďže som bola zvedavá a naozaj ma to lákalo, dohodla som sa s jedným z trénerov prostredníctvom FB, že prídem na takú skúšobnú hodinu už s rozbehnutou začiatočníckou skupinou. Mala ísť aj kamarátka, ktorej do toho niečo nečakane prišlo a nemohla sa zúčastniť. Kvôli tomu som mala tréning aj za dvoch :D.

Aby som už zabehnutým cvičiacim nezavadzala a nemotala sa tam ako stratené kura (a aj tak by som to nezvládala asi/určite), tak som s Jožom-trénerom bola sama. Mala som lukratívny súkromný tréning ;). Na začiatku sme (teda ja sama) robili drepy/šprint a kliky/šprint, aby videl ako cca som na tom s mojimi schopnosťami, takže sa nemusíte báť, že to na Vás bude príliš. Okrem toho sa Vás aj popýtajú, aké športy ste robili a či máte prípadné zranenia alebo obmedzenia. Po tomto ľahkom začiatku sme sa pustili do, nazvime to základných, crossfitových cvikov - drepy, burpees, kliky a brušáky. Jožo povedal, čoho mám koľko spraviť a ja som to urobila. Jednoduchý systém, ktorý funguje. Niekedy som mala aj ohraničený časový limit. Toto bolo celkom v pohode, ale poviem Vám jedno - podľa mňa neexistuje človek, ktorý má rád burpees, len toľko k tomu.

Potom sme prešli na WOD-work out of the day. Časový limit 6 minút, 4 spomínané cviky (8 drepov, 6 brušákov, 4 burpees, 2 kliky) a makáš. Cieľom bolo stihnúť čo najviac sérií. A pri tomto som sa ozaj unavila! Ale myslím, že som to dala celkom dobre. Podarili sa mi 4 kompletné kolá a 7 drepov navyše. Ja som bola na seba hrdá trochu...

Na "koniec" sme si dali trocha tabaty. Princípom bolo 20 sekúnd naplno robiť určený cvik a 10 sekúnd mať oddych (niežeby som si ale oddýchla). Striedali sme 2 druhy cvičenia - toto a toto. Verte mi, že jedno video je viac ako dva riadky môjho opisu. Urobili sme niekoľko sérií, ale zabudla som presný počet. A áno, unavilo ma to, takže toho nebolo málo :P.

Nasledoval strečing alebo ako ja rada hovorím "pocvička" a už bol ozaj koniec. Bola som veľmi spokojná. So sebou, s cvičením a aj trénerom. Nemala som prečo váhať a hneď som sa prihlásila do začiatočníckeho kurzu, ktorý sa najbližšie otvára.

Určite Vás budem informovať o mojich pokrokoch a keď nadobudnem tie dve stratené tehličky tak sa určite pochválim aj fotkami ;).

Majte pekný deň! A začnite cvičiť aj vy!

Veronika


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára