nedeľa 13. marca 2016

#zassomsazvrtalavkuchyni Čískejk s karamelovými jablkami

Tak a je to tu! Tú poctu byť prvým receptom na našom blogu vyhral super-duper čískejk s karamelovými jabĺčkami. Ono je to vlastne trojkombo (hohó, aké megalomanstvo), pretože sa skladá z troch rôznych receptov. Už pár mesiacov používam ako cesto na čískejk cesto na jablkové pité, lebo sa mi s ním pracuje lepšie ako s tým sušienkovým. Tvarohová náplň je zo stránky plnej receptov na čískejky a akurát táto mi raz dávno padla do oka a odvtedy používam len tento variant. No a čo sa týka jabĺčok, tie som nehanebne okopírovala od Rebeky z fresshion. Tie by som mohla jesť aj úplne samotné, taká je to yumka!
Tentokrát sa čískejk naozaj vydaril, isto iste to bude vďaka tomu, akého skvelého pomocníka som mala! S mojím drahým (týmto mu ďakujem za pomoc so samotným pečením, fotením, ale aj upratovaním riadu! Si najsuper ;)) sme si pečenie naozaj užili a takmer sme jabĺčka zjedli ešte predtým, než upečený čískejk stihol vychladnúť.

Aj zvyšok famílie si pochutil a na náš výtvor padali samé pochvalné ovácie (#soproudofus), takže aby som Vás ešte viac motivovala upiecť si túto pochúťku - nie je to náročné zrobiť. Zárukou je, že som to zvládla aj ja a to je s mojou nešikovnosťou čo povedať.  

Bežte sa pozrieť do špajze/komôrky/chladničky, či máte všetko!


Dlho sme s mojím drahým riešili, čo urobíme s vajíčkami. Totiž, doma chováme sliepky a máme teda domáce vajíčka (na ktoré nedám dopustiť!), čo znamená, že nie sú ukážkovo čisté a fotogenické, ako to vždy vidno na všetkých blogoch, no rozhodli sme sa nechať ich takto, lebo: "nesúď vajce podľa škrupiny!" A mimochodom, naše sliepky sú najšťastnejšie tvory na svete, lebo majú v dispozícii výbeh a nemusia sa tlačiť v klietkach ako to niekedy býva vo veľkochovoch. 


CESTO (polovičná dávka na jablkové pité):

  • 150g hladkej múky
  • 65g masla
  • 25g práškového cukru
  • 1 vajíčko
  • 1/4 prášku do pečiva
  • trpezlivosť pri snažení sa napasovať cesto do formy


TVAROHOVÁ NÁPLŇ:

  • 500g tvarohu
  • 250g kyslej smotany
  • 50g masla
  • 1 vajce
  • 25g orechov
  • 2 PL hladkej múky
  • 150g práškového cukru
  • šťava z polovice citrónu
  • 1 balíček vanilkého cukru


KARAMELOVÉ JABĹČKA:

  • 5-6 väčších jabĺk (ja obľubujem Golden delišz)
  • 100g kryštálového cukru (ale stačí aj menej, keď máte sladké jabĺčka. Salko je tiež dosť sladké)
  • šťava z druhej polovice citróna (nech nezostane smutná)
  • veeeeľa škorice
  • polovica plechovky karamelového Salka (aby ste druhú polovicu mohli vyjedať počas pečenia)
+ tortovú formu
   maslo a hladkú múku na formu



POSTUP:

Zmiešame múku (v ktorej by sme mali rozmiešať prášok do pečiva, ale mne sa to väčšinou nechce #shameonme a úprimne, nevidím v tom nejaký veľký rozdiel - ja viem, som pečiaci barbar), roztopené maslo, cukor a vajíčko. Vypracujeme pevné cesto a vyvaľkáme ho na veľkosť tortovej formy + do polovičnej výšky bokov. Až teraz prichádza moment, kedy zapínam trúbu, lebo mne sa vždy vyhreje skôr, ako stihnem všetko urobiť a toto je ten ideálny čas a nemám rada, ak ma zbytočne čaká prázdna vyhriata rúra (#beekological #milujmatkuprírodu #šetriživotnéprostredie). Cesto preložíme do formy a popritláčame ho k jej stenám (resp. ku spodku a jednej okrúhlej stene. ach, dúfam, že ma chápete, lebo sa mi to vysvetľuje naozaj ťažko).

Urobenie plnky je jedna z najľahších vecí vôbec - všetko zmiešať a hotovo. Samozrejme, ochutnávka je povinná!

Plnku vylejeme (aj keď to nie je najsprávnejší výraz, lebo sa to až tak neleje, ale veď viete, ako to myslím) na cesto a ona sa už sama zarovná, netreba ju nejako extra vyrovnávať. Šupneme to do rúry a pečieme 45 min. na 150°. 

Zatiaľ máme čas, aby sme si pripravili jabĺčka - ošúpeme ich, nakrájame na kocky, zmiešame s cukrom, pridáme trilión škorice a dáme variť na miernom ohni (keďže sa jabĺčka nepečú, lebo by sa ponorili do plnky, zvolila som možnosť uvariť ich, aby boli mäkké). V priebehu 7,5 minúty (#justkidding to si odsledujete, závisí od toho, aké mäkké ich chcete mať) sú hotové. Necháme ich trochu vychladnúť a polovicu Salka šupneme na niekoľko desiatok sekúnd (t. j. 20-40 sekúnd) do mikrovlnky, aby sa roztopilo a následne ho zmiešame s jabĺčkami.

Po upečení čískejk vyberieme z trúby (logicky) a necháme ho chladnúť cca 1 hodinu, ale stačí aj menej. Navrch dáme jablkovú hmotu a ak ste vy (alebo iní členovia Vašej domácnosti) nedočkaví a čakáte s tanierom a vidličkou v ruke (tak ako tomu bolo u nás), tak môžete krájať a pustiť sa do tejto dobroty. Ale ak vydržíte a odoláte a necháte ho pár hodín postáť v chladničke, tak bude ešte lepší. No vážne!

Je mi veľmi ľúto, že nemám fotku celého čískejku, ale hlad a túžba ochutnať túto lakocinku boli silnejšie a nedalo sa nič robiť. Ani som sa nenazdala a trištvrtina bola fuč! Ale nedajte sa zmiasť, je nás doma veľa.

#romantika
Dobrú chuť!


Všetky moje jedlé výtvory nájdete na instagrame pod heštegmi #zassomsazvrtalavkuchyni alebo #somzrobila (to však zahŕňa aj moje DIY výrobky).

Majte pekný začiatok týždňa! 
Kika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára