pondelok 22. mája 2017

Premasti sa k zdravej pleti II - Oleje moje každodenné

Ahojte,

keďže OCM,o ktorej som písala minule, je záležitosťou skôr príležitostnou, mala by sa robiť 2 - 3x týždenne, chýba tu teda pohľad na bežnú a každodennú starostlivosť o (problematickú) pleť. Pri ktorej, ako inak, využívam oleje.
V nasledujúcich riadkoch by som  rada zhrnula, čo som sa naučila o čistení pleti počas môjho akné.



Menej je niekedy viac
Tento princíp sa už dlho snažím uplaťňovať v rôznych oblastiach života, no nejako ho vtesnať do kozmetiky... to dalo zabrať. Dlho som používala čistiace gély, mlieka, mydlá, micelárky či pleťové vody (samozrejme, všetko tých lepších značiek, ktoré dali zabrať aj mojej peňaženke). Tým nechcem povedať, že tieto veci sú zlé. Len je ich proste veľa. Z každej strany ma upútavali reklamy, že keď budem mať tento nový prípravok z tejto rady kozmetiky, môj problém sa určite vyrieši...Ale nebolo to tak. Mnohé viete, o čom hovorím.

Niekedy treba dať na zdravý sedliacky rozum
Keď som chcela začať prechádzať na prírodnú kozmetiku, upútala ma značka Manna, ktorá ponúka prírodné mydlá. Neodalala som a zo dve som si hneď objednala - mydlo s aktívnym uhlím a potom kokosové s morskou soľou. Neskôr pribudlo aj mydlo ako náhrada šampónu, no ale to bolo poriadne fiasko. O tom by vedela písať aj Veronika :D Vráťme sa k tým dvom na tvár. V popise bolo uvedené, že po mydle tvár netreba dočisťovať či krémovať...No jasné :D Za chvíľu som vyzerala ako sušená slivka a čo bolo horšie, akné sa zhoršovalo. Písala som teda reklamačný mail, na ktorý mi odpovedali, že je to v úplnom poriadku, pleť sa čistí a bude to trvať cca 2-3 týždne...Po dvoch mesiacoch bolo akné ešte horšie. Konečne som to vzdala! S aktívnym uhlím som mala ešte jeden pokus, tento raz zo Slovenskej mydlárne. Rovnako neúspech (hoci nechtíkové mydlo s kozím mliekom bolo úžasné, no nie na pleť, ale na telo).
Ponaučenie: Počúvajte svoju pleť, pokiaľ vám niečo vyslovene nesedí, nesilte to.

Teraz teda prejdime na moju skin care routine, ktorá je síce veľmi jednoduchá, no ako sa hovorí: v jednoduchosti je krása. Doslovne.

Ráno: Ranné rutiny s malým veľkým mužom doma dajú zabrať, tomu som teda musela prispôsobiť aj čistenie pleti. Stačí mi totiž studenšia voda, medovkový hydrolát (alebo aj ružový, podľa toho na akú vôňu mám náladu) a dve kvapky oleja (kvalitného kozmetického, ale o tom som písala minule). Klasicky si umyjem tvár, na vatový tampónik dám pár kvapiek hydrolátu. Namiesto krému použijem zo dve kvapky oleja, ktorý vmasírujem do ešte vlhkej tváre. Ráno používam olej z rasce, lebo je ľahší ako avokádový. Keď sa chystáme, von použijem aj jednu kvapku šípkového oleja, pretože chráni proti UV žiareniam. 
Tadááá. Ja v tomto bode končím. V kúpeľni je totiž na zemi toaletný papier, v obývačke sú už rozbombardované hračky. Mamina chvíľka pre seba skončila. Hor sa raňajkovať a dúfať, že sa to uprace samo...


aj Ondrík odporúča! ;)


Večer: Malý veľký muž už spí, takže mám na seba viac času. Večer používam hydofilný olej - medovkový či argánový, znova podľa toho, na akú vôňu mám náladu. Jeho aplikácia je špecifická v tom, že pár kvapiek dávate na navlečený tampón. V tomto ma inšpirovala Kika a nájdete ho aj v DMke, čo mňa osobne veľmi potešilo. Potom znova hydrolát a dve kvapky avokádového oleja. Samozrejme, vmasírovať do ešte vlhkej pokožky. Hotovo! 
(Pokiaľ chcem večer použiť OCM, ďalej pleť nedočisťujem ani neaplikujem olej.)



Prečo nepoužívam hydratačné krémy
Asi ste si všimli, že mojej starostlivosti čosi chýba. Odpoveď je veľmi jednoduchá: nesedia mi, hoci som ich poskúšala už veľa od Nivei po Biodermu či La Roche. Stále som mala pocit lepkavej tváre a po pár hodinách sa mi pleť začala mastiť. Paradoxne odkedy používam oleje, nestáva sa mi to.

Majte krásny deň a nebojte sa vyjsť z vychodených kozmetických chodníčkov! :)

T.

1 komentár: