nedeľa 23. októbra 2016

Dotkino kozmetické okienko vol. I

Čaute, čaute!

Tentokrát Vám prinášam pre mňa veľmi netypický článok. Bude totiž o kozmetike! A keďže ja som chudobná v tomto úplne iná ako moja sestra, stačí pár článkov (nie dva mesačne, všakže, Glitka?) a budete poznať všetky moje kozmetické tajomstvá.

Pozn.: Prosím, odpusťte mi absenciu fotiek, ale na všetky uvedené produkty som aj dala link, stačí kliknúť na nadpis, tak mi prišlo zbytočné všetko to fotiť.


Pleť

Približne od mojich 13 rokov som trpela stredne ťažkou formou akné a ku kožnej som chodila ako na klavír. Začalo to mastičkami, krémikmi, emulziami, trojdňovými antibiotikami, vodičkami... a samozrejme, pomohlo to asi tak na dva týždne. Asi po roku a pol trápenia sme pristúpili k radikálnemu riešeniu menom Roaccutan  - pre nevedomých - tabletky. Je to vlastne veľmi silný vitamín A, ktorý má za úlohu vysušiť Vám všetky mazové žľazy. Super je, že si týždeň nemusíte umývať vlasy. Horšie je, keď sa Vám olupuje pokožka a pery. Btw, medzi vedľajšími účinkami sú aj samovražedné sklony a dva roky po skončení užívania by ste nemali otehotnieť, lebo to môže mať degeneratívne účinky na plod. Ale ok, pomohlo to. Namiesto 6 mesiacov som ho brala rok, keďže mi pani doktorka musela znížiť dávku o polovicu, pretože mi priveľmi vysúšal pleť. Potom som ešte chvíľu používala Dermatix na jazvičky a raz som bola na chemickom pílingu (ktorý nemal žiadny účinok, lebo očividne mám už takú odolnú pleť, že ani chemický píling s ňou nič neurobí), ale kto ma predtým nepoznal, tak by nepovedal, že som niekedy trpela akné.

Avšak pred pár mesiacmi som si spomenula na všetky tie diskusie, ktoré som vtedy čítala (a verte, že som ich prečítala všetky). A začala som sa báť. Lebo veľa ľudí tam spomínalo, že sa im to okolo 21 vrátilo.
A ja mám teraz 20 (a 10 mesiacov). Dokelu, to som už taká stará?? A to bol štartovací motor pre to, aby som sa začala viac starať o svoju pleť. Akože niežeby som sa dovtedy nestarala, vždy som si ju večer vyčistila, ráno som si dala krém, občas spravila píling... veď to poznáte. Ale rozhodla som sa vziať to z toho zdravšieho konca. Nepochybne bola pre mňa inšpiráciou aj moja švagriná, ktorá si kozmetiku dokonca vyrába sama!

Ja zatiaľ na takom leveli nie som, no momentálne som spokojná s mojím arzenálom prírodnej kozmetiky. Poďme teda konečne na to! :)

Levanduľový hyfrofilný odličovací olej
Toto je jeden z mojich najobľúbenejších produktov! Používam ho na odlíčenie buď klasicky - navlhčím vatový tampón a následne dám na neho olej, čím sa vytvorí príjemná emulzia - alebo ak mám veľa make-upu (napr. keď idem zo svadby), tak olejovým čistením tváre - navlhčím tvár, na ruky si dám olej a ručne si tvár vyčistím. Potom už len opláchnem vodou a dočistím pleť ružovou vodou.
Má krásnu vôňu a keď ho večer použijem, celú noc mi hydratuje pleť a ráno je super hebučká!
Plusom je, že dokáže perfektne odlíčiť oči.
Veľmi široký výber olejov má značka Saloos a práve levanduľový stojí 2,90€.

Ružová voda
Sprvu som bola trochu prekvapená z tej vône, lebo som si predstavovala, že bude krásne voňať (lebo veď ruža voní pekne, nie?), ale už som si na ňu zvykla a voní mi.
Používam ju večer, ak nie som veľmi namaľovaná (takže skoro stále, lebo ja som poriadne namaľovaná asi štyrikrát do roka) a niekedy aj ráno, keď mám pocit mdlej pleti. Je super aj na unavené alebo opuchnuté oči - stačí ju na noc dať do chladničky a ráno priložiť tampón s týmto zázrakom viečka.
Tá moja stojí 3,33€ a je značky Hanus (btw, na slovenskom trhu je to asi najlacnejšia 100% ružová voda).

Mydlo
Ďalší variant môjho večerného čistenia. Momentálne mám kozie mydlo s aktívnym uhlím zo Slovenskej mydlárne. Predtým som mala Mannu, ale tiež s aktívnym uhlím. Najčastejšie ho používam v kombinácii s konjakovou špongiou.
Jedno vyjde na 3-6€, ale vydrží dosť dlho.

Konjaková špongia
O tomto malom zázraku som Vám písala niekedy v apríli a naozaj sa mi osvedčila. Používam ju každý deň (ok, priznávam, v priemere je to 6 dní do týždňa, lebo občas som veľmi lenivá) a vďaka nej mám super hebkú pleť a už vôbec nepoužívam chemické (teraz nemám na mysli tú procedúru, ale bežné značky) pílingy. Navyše, je to veeeľmi príjemné.
Ja ju mám z DMky a stojí cca 2,50€. Treba ju meniť každé 2-3 mesiace, takže Vám zároveň ušetrí koooopec peňazí, čo je super, keď ste chudobná ako ja.

Kokosový olej
Na aknóznu pleť sa neodporúča, ale ja som usúdila, že keďže už akné netrpím, tak by mi nemal ublížiť. A fakt, aj po pár mesiacoch používania mám pleť stále v poriadku. Kokosový olej zvyknem použiť buď na olejové čistenie pleti alebo namiesto krému, keď mám pocit suchej a napnutej pleti. Myslím, že počas jesene a zimy to bude môj naj kamoš.
Okrem toho ho používam aj na iné veci, ale o tom sa dozviete v ďalšej časti môjho kozmetického okienka ;)
Ja mám také väčšie balenie značky Purity Vision z DMky za cca 7€, ale ak by som náhodou išla niečo objednávať, asi by som siahla aj po výhodnejšom balení z nejakého e-shopu.

Ricínový olej
Ten som si objednala len nedávno a plánujem ho používať na mihalnice, obočie a vlasy.
Určite Vám dám vedieť, ako sa mi pozdáva! ;)
Ten môj je z e-shopu Biokrasa.sk a stál 3,50€.

DIY píling
Raz za dva týždne si predsa len zvyknem urobiť ozajstný píling a vtedy siahnem po kombinácii mydla a obyčajnej zrnkovej (samozrejme, pomletej) kávy. Osvedčené, odskúšané, lacné a účinné :)

Keď budem mať peniaze
raz by som chcela vyskúšať francúzsky zelený íl, nejaké ďalšie mydlá, iné hydrofilné oleje a možno aj levanduľovú vodu.
Avšak nie je to nič súrne, moje zásoby mi vydržia ešte dostatočne dlho, takže som zahojená.


Pery

V tomto sa tiež na míle líšim od Glitky, keďže nemám tak pekne krojené pery ako ona, neviem si nanášať rúž a neviem v ňom fungovať tak, aby mi vydržal viac ako dve hodiny.
Ale ktovie, možno raz do toho dorastiem.

Čo sa týka starostlivosti o pery, občas Glitke ukradnem jej cukrový píling (Glitka, ale fakt len občas, možno tak raz za mesiac), inak najradšej používam čisto prírodný balzam, ktorý vyrobila naša švagriná. Po pílingu si väčšinou na noc dám kokosový olej.
Ak mám už fakt veľmi rozbité pery, používam deň Flexitol a všetko je zase v porádečku.
Ale uvedomujem si, že by som sa asi o ne mala viac starať, lebo zakaždým, keď mi chce dať Glitka rúž (rozumej na tie dve svadby v lete), tak mi nadáva, že by som ich mala viac hydratovať.
Ja sa polepším, naozaj!


To je na dnes odo mňa všetko, nabudúce si Vám prezradím moje vychytávky z oblasti starostlivosti o vlasy a telo! ;)

Majte krásny deň a vyskúšajte prírodnú kozmetiku!
Kika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára