utorok 9. mája 2017

Premasti sa k zdravej pleti!

Ahojte,

moje meno je Tamara (pre tých, ktorí nevedia, som švagriná dievčat a mama).

Áno, nadpis znie trocha hrozivo, no to, čo by som vám rada v článku odovzdala, vôbec hrozivé nie je, naopak, je to veľmi príjemné a voňavé ako spomína Kika.

Na úvod, moja pleť nikdy nebola úplne tip-top dokonalá. Od puberty som mala problémy s akné, ktoré sa u mňa striedali v dvoch obdobiach - relatívne v pohode a celé zle. Dlho som chodila aj ku kožnej, až do bodu, kedy som povedala, že hormonálnu liečbu ani Roaccutane nechcem. Viem, že mnohým to pomohlo a úprimne sa z toho teším, no nebola to cesta pre mňa, keďže som v dohľadnej dobe chcela bábo. O tom sa ale teraz nebudem rozpisovať.

Rada by som vám predstavila OCM (The Oil Cleansing Method). Je to metóda čistenia pleti pomocou olejov (ideálne kvalitných, kozmetických), ktorá je založená na myšlienke, že nečistoty z pleti možno odstrániť, resp. rozpustiť použitím oleja, a tým dosiahnuť hlbšie vyčistenú a hydratovanú pleť. Znie to divne, viem, sprvu som si to vôbec nevedela predstaviť, že hydratovať olejom... :) Momentálne používam oleje značky Saloos, ale na trhu sú aj iné kvalitné oleje.
Keď som začínala s výrobou kozmetiky a OCM, našla som veľmi veľa rozporuplných informácií. Niektoré blogerky to skúšali, ale výsledok bol strašný, iné si to nevedeli vynachváliť (napr. TU). Opíšem vám teda postup, ktorý sa mi osvedčil a pridám aj muchy, ktoré som časom vychytala. Poďme na to!

1. Vyčleňte si cca 10 minút a kúpeľňu len pre seba (pre mamu na materskej je to hotový wellness :))


2. Pokiaľ mám na sebe líčidlá (u mňa rozumej max. špirálu a krycí krém :D), odlíčim sa. (Niektoré blogerky to nerobia, no u mňa to bolo takýmto spôsobom prvý a zároveň posledný raz.


3. Potom si jemne navlhčím pleť a ruky vlažnou vodou. Oleje sa vďaka tomu ľahšie vstrebávajú do pokožky.

4. Zmes olejov si krúživými pohybmi jemne vtieram do tváre. (Oleje môžete miešať podľa typu pleti či momentálnych ťažkostí, maximálne však použite 3 druhy. Veľa blogeriek odporúča používať kokosový olej... to ale pri aknóznej pleti veľmi neodporúčam, pretože môže byť komedogénny, a to aj v kombinácii s ricínovým olejom. Prehľadnú tabuľku môžete nájsť TU. Ja som skúšala olej z marhuľových jadier, avokádový, olej z čiernej rasce, kokosový, šípkový a ricínový. Najviac mi asi zapasoval avokádový, z neho mám už druhú fľašku. Oleje z čiernej rasce a šípky krááásne voňajú... už len preto sú úžasné. Kokosový som použila len párkrát. Od oleja z marhuľových jadier som čakala troška viacej, vonia výrazne orieškovo. A ricínový, to je klasika, ten pridávam vždy len po jednej kvapke, netreba to s ním preháňať.

5. Užívam si masáž. Časom sa na pokožke vytvárajú drobné guličky, to je dobré znamenie, otvárajú sa totiž póry. OCM teda nahrádza píling.

6. Pleť nechám odpočinúť (rozumej rýchla sprcha a umytie zubov).

7. Bavlnený uteráčik na tvár navlhčím v teplej (u mňa takmer v horúcej vode) a jemne zotriem oleje z tváre. Ak je to nutné, znova ho namočím a utriem si tvár. Hotovo! Som krásna a môžem ísť spať.     
            
Pre porovnanie môžete vidieť moje foto. Rozdiel medzi nimi je 7 mesiacov. To, čo sa s mojou pleťou za ten čas stalo, je pre mňa malý veľký zázrak. Verím, že to nie je len vďaka olejom, ale rozhodne tomu troška pomohli ;)




Majte krásny deň a nebojte sa olejov!
T.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára