pondelok 31. októbra 2016

Dotkino kozmetické okienko vol. II

Vítam Vás pri druhej časti môjho kozmetického obloku!

Dnes Vám priblížim moju starostlivosť o ďalšie dve časti - vlasy a pokožka tela.

Prvá z nich bude veľmi problematická, keďže v tejto oblasti som sama ešte nenašla niečo, čo mi na 100% vyhovuje a som s tým úplne stotožnená, takže sa stále nachádzam v procese pátrania.
Ale nebojte sa, druhá bude veľmi stručná ;)



Vlasy

Väčšinu môjho života som bola verná žihľavovému, prípadne brezovému, Dixi šampónu. V mladosti (haha) som si umývala vlasy každý 2-3 deň. Keď som brala Roaccutan, bola som zahojená na týždeň.
Problém nastal, keď som ho prestala užívať. Vlasy sa mi začali mastiť oveľa viac ako predtým a ja som si začala umývať vlasy každý deň. Viem, že to môjmu problému veľmi nepomáha a ešte to viac zhoršujem, ale ja si jednoducho neviem pomôcť. Nemám rada ten pocit "špinavých" vlasov a navyše, pokožka hlavy ma začne svrbieť a ja mám chuť utekať si ich hneď umyť.

Čo sa týka šampónov, okrem spomínaného Dixi som nikdy nemala rada iné značky - mala som pocit, že sú príliš "ťažké", zdalo sa mi, že vlasy sú mdlé, bez objemu a akosi nedobre umyté.
Po objavení prírodnej kozmetiky som sa pozrela na zúbok aj prírodným šampónom. Vyskúšala som jeden (už ho nemajú dostupný na stránke, ale je veľmi podobný tomuto) a bol veľmi fajn. Avšak trochu ma prekvapilo, že obsahuje SLS - je veľmi diskutabilné, či  je to naozaj škodlivé alebo nie. Pravdupovediac, neviem, čomu mám veriť. Ale čakala som, že ak sa to volá "prírodný šampón", tak to SLS obsahovať nebude.
To isté ma zaskočilo aj pri šampúchoch z Bio krásy - objednala som si ichtamolový  a žihľavovo-rozmarínovo-citrónový. Priznávam, zloženie som nepozerala, lebo som čakala "bio produkt".
Ale je možné, že pridávanie SLS je úplne v poriadku a ja len z toho robím vedu.

Ichtamolový šampúch som si vybrala kvôli problému s lupinami. Totižto, v lete som sa rozhodla bojovať a začať si umývať vlasy aspoň každý druhý deň. Preto som si kúpila suchý šampón Batiste. Vôňa aj účinok boli skvelé, o to pokoj. Avšak narobil mi galibu s pokožkou hlavy. A ja sa vlastne ani nečudujem... po krátkom nakuknutí do zloženia mi to bolo úplne jasné a čudovala by som sa, ak by som lupiny nedostala. Nech už som sa pozrela na ktorýkoľvek suchý šampón v spreji či v prášku, všetky obsahovali jeden malý, ale podstatný problém - alkohol. Ono je to aj celkom logické, lebo veď musí tam byť nejaká zložka, ktorá Vám tie vlasy vysuší... takže tu sa moje snahy skončili a začala som riešiť nový problém.

Šampúch je v procese testovania. Zatiaľ mám za sebou týždeň a je to presne tak, ako som čakala. Vlasy sú ešte mastnejšie. Ale to je normálne, keď prejdete z bežných produktov na tie prírodné, ktoré nie sú až také agresívne a vlasy Vám až tak "nevysušia". Vlasy si jednoducho musia zvyknúť na túto zmenu a Vy to buď vydržíte alebo sa vrátite k jednoduchšej, ale menej zdravšej ceste.

Ako bonusovú starostlivosť používam asi tak raz do mesiaca kokosový olej (naposledy aj v kombinácii s ricínovým - vlasy boli hebučké, ale mám pocit, že ten ricínový olej je akýsi ťažší a musíte si vlasy umyť dvakrát), nanesiem si ho aj na pokožku hlavy kvôli lupinám a hlavne na konce.
Inak po umytí/pred dofénovaním (ak niekam idem a musím si vlasy fénovať, snažím sa čo najdlhšie ich nechať sušiť voľne a vždy používam studený vzduch) použijem olej z Avonu, ktorý síce nie je úplne prírodný, ale vlasy nijako nezaťaží a nezamastí, skôr ich hydratuje (aj keď oleje sami o sebe nehydratujú, len pomáhajú udržať vodu a vlhkosť vo vlasoch. ale chápete) a zabráni rozlietanosti. Z čisto prírodných olejov som ešte nenašla taký, ktorý by toto spĺňal, takže ak máte nejaké tipy, sem s nimi!

Čo sa týka česania, ak čítate náš blog už dlhšie, možno ste postrehli, že pred pár mesiacmi som sa seriózne začala česať. Aj ráno, aj večer. Určite ma v tom povzbudila moja drevená kefa, s ktorou je to veeeľmi príjemné.

Okrem toho som konečne začala poctivo užívať zinok a asi po troch mesiacoch môžem verejne vyhlásiť, že funguje a vlasy mi padajú oveľa menej. Aj keď teraz na jeseň je to zase také kritické, ale toto obdobie treba proste prečkať.

Bonus: Keď som mala asi 17, vyrobila som si "elixír krásy". Do veľkého hrnca som dala zovrieť vodu a nahádzala do neho všetky dostupné bylinky (buď čerstvé alebo sušené, prípadne v podobe sypaných čajov z lekárne) - žihľavu, šalviu, harmanček, bazalku, mätu, medovku, rozmarín... no proste všetko, čo Vám len napadne. Po vychladnutí som ho preliala do plastovej fľaše a vždy po umytí som si ním preliala vlasy. Asi po týždni si mamina a Glitka všimli, že sa mi extrémne lesknú.
Chcela by som sa k tomu vrátiť, no akosi sa k tomu neviem dokopať.
Super je aj zriedená citrónová šťava (ak nemáte farbené vlasy).

Bonus 2: Odporúčam zakončiť umývanie vlasov studenou vodou. Uzatvorí to povrch vlasu a budú sa menej lámať. (Ale ani ja to nedodržiavam stále. Hlavne, keď je vonku zima a ja sa chcem v sprche zohriať, nie zamrznúť.)


Telo

Veľmi stručne... snažím sa používať prírodné mydlá, ale som na to veeeeľmi lenivá a väčšinou sa mi nechce zabávať sa s mydlením, preto čoraz častejšie siaham po sprchovom géle (u nás doma je najobľúbenejšia Balea) a hubke.
Raz za dva týždne si urobím kávový píling, väčšinou, keď si robím píling tváre. Podobne ako aj pri pílingovaní tváre, pokožku si namydlím a následne vypílingujem kávou.
Na hydratáciu nepoužívam žiadne telové mlieka ani krémy, posledné mesiace už len kokosový olej.


To je na dnes odo mňa všetko. V poslednej časti môjho kozmetického okienka Vám ukážem mojich skalných obľúbencov z dekoratívnej kozmetiky.

Majte krásny deň!
Kika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára