štvrtok 27. októbra 2016

#12fooddatesin2016

Jou!

Ako vidíte, očividne sa snažím dobehnúť stratený čas a resty minulosti a druhý článok po sebe tu máte food date. Dúfam, že vám to nevadí, lebo v každom prípade ten článok je tu a ja som ho s láskou písala :D Skôr či neskôr to muselo prísť a na rad sa dostala aj slovenská kuchyňa...


Ešte sa o slovenskom food date ani nechyrovalo, ale už som vedela, že pôjdeme do 1. Slovak pub. Hlavne Fero to vedel, mne to iba oznámil :D Ale nemala so námietky, ani som tento nápad neofrflala. Bola som tu predtým iba raz, ale nie na typické slovenské jedlo, takže to sa neráta.


1. Slovak pub je na Obchodnej ulici (električková zastávka Vysoká-1,5,7,8 prípadne Kollárovo námestie-80,207,208,212) hneď oproti zastávke. Vyjdete hore schodmi vojdete do dverí a už ste tam. Možno sa vám to nebude zdať, ale 1. Slovak pub je obrovský priestor, ktorý má niekoľko tematických (samozrejme slovenských) miestností. V jedálnom lístku nájdete dokonca mapu aj s popisom, čo je určite veľké plus. My sme si vybrali Jánošíkovskú izbu plnú jeleních parohov a krojov. Jednak sa nám tam páčilo a jednak tam bolo voľné miesto.


Pri listovaní jedálneho lístka Fero rozhodol, že si dáme obaja na pitie Kofolu, lebo je to také slovenské tradičné. A k tomu slivovicu. Ani jedno z toho sa mi nepozdávalo, ale slovenský food date si to očividne vyžadoval. Horšie to bolo s výberom jedla. Dala by som si aj guláš, aj vývar, aj kapustnicu, aj cesnakovú polievku v bochníku som chcela ochutnať (a to nemám rada cesnak). Ako predjedlo som chcela tanier s klobásou, slaninou, syrom, šunkou a cibuľou. Krupicová kaša ako dezert? Joooooj, to je moje detstvo ♥ Čo vám poviem. Oči by jedli, ale žalúdok si zväčšiť neviem...


Nakoniec sme prišli ku kompromisu. Dáme si cesnakovú polievku, potom hlavné jedlo a ak nám bude málo, potom si dáme ten klobásový tanier. Celkom dobrá dohoda. Čo je viac typické ako bryndzové halušky? Bolo jasné, že si vyberiem tie. V ponuke bol aj tanier pre dvoch v kombinácii so strapačkami a pirohami, ale strapačky nie sú pre mňa. Z halušiek majú niekoľko druhov a po dlhej úvahe som si vybrala tie s oštiepkom (údený syr mňam!) a Fero si dal s ovčím syrom. Samozrejmosťou bola slanina (milión slaniny ♥♥). Pri objednávaní som iba dúfala, že tej slaniny bude hojne a skutočnosť predčila moje očakávania.

Ale nepredbiehajme. Najprv cesnaková polievka so syrom v bochníku chleba. Ako som spomenula, nie som fanúšik tohto druhu polievky, ale nebolo to zlé. Možno prestanem byť voči cesnakovým polievkam zaujatá. Cesnaková chuť nebola silná (neviem, či to je zlé alebo dobré), no mne to akurát ulahodilo. Zjedla som menšiu polovicu a zvyšok dala Ferovi, on si ju veľmi pochvaľoval.


A potom prišla hlavná hviezda večera-halušky. Už ste čítali spoiler, že slaniny bolo milión, ale to nie je všetko, čo bolo na týchto haluškách top. Samozné halušky neboli mastné a nikde nič neplávalo v prebytočneom oleji. Bryndze bolo neúrekom, všetko pekne zaliate. Na vrchu oštiepok nastrúhaný, ktorým tiež nešetrili. Joooooj, nebíčko v ústočkách ♥♥♥ Fun fact: pred pár rokmi som vôbec nemala rada bryndzu a neohúrili by ste ma žiadnymi haluškami. Ferove halušky boli chuťovo jemnejšie a smotanovejšie vďaka tomu ovčiemu syru, ale boli rovnako dobré! Jasné, že som z nich ochutnala :P


Asi nebude pre vás prekvapením, že som nedokázala zjesť celú porciu (ani Fero svoju), takže žiadny tanier s klobásou ani krupičná kaša sa nekonali :D

Neviem, či je vôbec potrebné hodnotiť, lebo mám pocit, že predstavu máte :D 

Obsluha: 4/5. Ako vždy veľký kameň úrazu pri mnohých food dates. Čašníčka bola milá, to je fakt. Aj keď sa nám nevenovala viac, nestalo sa, že by len tak postávala a motkala sa.
Chuť: 5/5. Myslím, že chvály ste už čítali dosť ;) Normálne dúfam, že sem pôjdeme čo najskôr zas, nech môžem ochutnať aj tú klobásu a spol.
Vizuál: 5/5. Polievka v bochníku a halušky ako z časopisu. No fakt. Veď pozrite môj insta :P A tanier pre dvoch vám prinesú na drevenom tanieri. To som odkukala od vedľajších stolov :D
Prostredie: 5/5. Lepšie sme si vybrať nemohli mám pocit. Celkovo som sa cítila príjemne a komfortne.
Autenticita: 5/5. Ak by pri mne mékala ovca, bolo by to až príliš dobré :D Palec hore za všetky miestnosti (áno, boli sme sa na všetky pozrieť).

Spolu 24 bodov a tak sa slovenská kuchyňa dostáva na prvé miesto (spolu s mexicom)! Úprimne som to nečakala a bola som prekvapená.

Poprosím pozornosť, lebo nastala historická chvíľa a ja a Fero sme sa nielen zhodli v počte bodov, ale aj v každom jednom hodnotení. Nemyslela som si, že sa to niekedy stane :D U neho Slovensko suverénne vyhráva s počtom bodov 24.

Veľmi príjemný večer, veľmi príjemné jedlo, veľmi príjemná spoločnosť. Kam už ďalej. Už len prísť znova...

Vôbec nechápem ako moja fotka na insta môže mať tak málo lajkov. Jeden by povedal, že hešteg #slivovica priláka viac lajkujúcich. No nič. Tu sa kuknite aj na Ferov profil Jemu to lajkovať netreba :D Ale môžete :P On sa poteší. Veď vy povedzte, kto má lepšie fotky z food dates: #12fooddatein2016 alebo #12fodddatesin16. Ale úprimne, bolo tam veľa ľudí a ja som sa (klasicky) hanbila fotiť.

Majte pekný deň a buďte hrdí Slováci!
Veronika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára