pondelok 17. októbra 2016

Ako dopadla naša záhradka?

Mhm, toto je veľmi dobrá a zároveň pre mňa ťažká otázka.

20€ nasypaných do zeme, tri mesiace každodenného polievania (a verte mi, že často sa mi nechcelo), nekonečný boj s burinou... a nakoniec radosť z každého lístku, púčiku a rozkvitnutého kvietku, ale aj smútok, sklamanie a bezradnosť pri pohľade na nikdy nevzídené semienka.

Avšak stálo to všetko za to :) čítajte ďalej, dozviete sa viac!

Celá táto záležitosť so záhradkovým dieťaťom bola vskutku obohacujúcou skúsenosťou. Dookola polievať trčiace špajdle, celé týždne nevidieť žiadny výsledok, na trikrát vysádzať určité časti nášho kvetinového obrazca (ktoré aj tak nevzišli), so smútkom zistiť, že niektoré druhy kvetov odkvitnú skôr, než niektoré stihnú vyrásť... toto celé nemôžem nazvať inak ako školou trpezlivosti.

Čo ma veľmi mrzí je, že nemáme veľa fotiek, ktoré by zachytávali progres (alebo občas skôr regres) nášho veľdiela, keďže ja nie som veľmi fotkový typ a môj milý (ktorý sa väčšinou stará o tú fotografickú stránku mojich postoch) bol väčšinu času preč, akosi som na to pozabudla.

Avšak rada by som priniesla aspoň nejaký sumár tohto kvetinového dobrodružstva:

Záhradka


Už vieme, ktoré druhy kvietkov je najlepšie kúpiť, ktoré sa veľmi vďačne rozrastú a zase naopak, ktoré nekupovať, pretože sa to neoplatí (alebo bola chyba v semienkach z Lidla) - to nám bolo ľúto hlavne pri srdci, ktoré nakoniec ostalo prázdne.
Najviac sa nám osvedčili cínie (ktoré som si rada nastrihala aj do vázy v izbe), nevädze a garafie (na Detve známe ako "smradky"; v profesionálnych kruhoch - aksamietnice). Taktiež sa krásne ujalo aj biele allysium, ale tu sa vyskytol vyššie spomínaný problém skorého odkvitnutia. Netušili sme, že doba kvitnutia IV-VI znamená, že akonáhle udrie 1. 7., tak allysium odkvitá :D problém sme vyriešili tak, že sme namiesto neho nasadili do hadov garafie a v septembri sa to aj celkom podobalo našej predstave.
Boli časy, kedy som bola zo záhradky veľmi smutná, ba priam až zúfalá. Miestami vyzerala naozaj hrozne. A keď sa k tomu pridala ešte aj burina, ktorú som kvôli táboru nestíhala vytrhať, bola to hotová pohroma (ok, možno trochu hyperbolizujem, ale v tej chvíli mi to tak prišlo).
Keď sa nakoniec vytrhala spolu s odkvitnutými ..... vyzerala celkom k svetu a vždy, keď som do nej nahliadla, poskočilo mi srdce, že sme svojimi rukami a starostlivosťou vytvorili niečo také :)
Z troch top druhov kvietkov som nazbierala parádne zásoby semienok, takže na budúci rok máme vystarané.
Momentálne už naša záhradka neexistuje a od soboty opäť zíva prázdnotou. To je tak, keď príde jeseň a má byť zber veľkoobjemného odpadu. Nič to, budúci rok príde zase niečo nové :)





                 


                             
 škoda, že nemám fotku cínii, ktoré sa krásne rozrástli. fakt, z nich som mala obrovskú radosť!






Cibuľky

Na to, že stáli asi 5€ sa ujali skvelo, vyrástli všetky, aj pekne kvitli, akurát že tá doba kvitnutia na obale nebola presne podľa skutočnosti a vo vajlingu sa zopakovala situácia zo záhradky.
Ale inak si myslím, že super. Plusom je, že cibuľky môžeme vybrať, nechať vyschnúť, uskladniť v pivnici a na jar použiť znova :)




 

 


Suma-sumárum to hodnotím na 4,8/5. Určite nás to neodradilo, práve naopak, vieme, čomu sa vyhnúť, čo bude lepšie, a tak na budúci rok môžeme vytvoriť ešte niečo krajšie! :)
Už teraz sa teším na jar!

Majte krásny deň (a kúpte si aspoň kvietky do vázy)!
Kika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára