piatok 27. mája 2016

#12fooddatesin2016

Jou!


Máme tu ďalší príspevok z nášho (rozumej ja a môj priateľ) každomesačného skúšania medzinárodných kuchýň. Na máj sme si vybrali japonskú kuchyňu a tešili sme sa na sushi.
Mám pocit, že všetci, ktorí ma poznajú, vedia, že nemám v obľube ryby a sushi som vyše 25 rokov obchádzala oblúkom. Po tom, ako som začiatkom roka prekonala svoj strach a prvýkrát to vyskúšala, usúdila som, že to nie je také nechutné, ako som si myslela. Dokonca na to, že to je ryba, tak je to celkom dobré. Aj preto som sa už celkom aj tešila, že to znova skúsim.

Náš výber tentokrát padol na bratislavskú reštauráciu Benihana, ktorá je na Hlbokej ulici, blízko hlavnej stanice. Pre tých, čo by radi išli autom je možné parkovanie v garáži. Ak však idete MHD tak vystúpte na SAV-ke a za 2 minúty ste na mieste. Easy-peasy ;)

Bála som sa, že by sa nám neušlo miesto, tak som samozrejme urobila rezerváciu veľmi jednoducho podľa objednávkového formulára na ich webovej stránke. Prišiel mi konfirmačný mail a hotovko. Mohli sme sa oficiálne tešiť na sushi. 

Okrem klasického sushi máte v Benihane aj možnosť výberu predjediel, polievok a rôznych menu. Toto vám priamo pred vami na grile pripravuje kuchár a vy  z toho máte hotové predstavenie. Nakoľko my sme chceli sushi, tak o túto možnosť sme, bohužiaľ, prišli. Ja som na tom však bola v pohode, lebo som sedela tak, že som videla aj nášho sushimajstra ako pripravuje jedlo pre nás a videla som aj druhého kuchára, ktorý robil pri grile jedlo naživo pre partiu ľudí. Takže ja som mala celkom zážitok, aj keď nepriamo. Ale chudáčik Fero sa možno cítil tak odstrčene keď nič z toho nevidel :(

V každom prípade už dopredu som mala naštudovaný jedálniček. Vedela som, že viac ako 10 kúskov sushi mi nebude treba a podla toho sme si s Ferom vybrali. Nigiri 8 kusov pre dvoch (2x losos, 2x kreveta, 2x tuniak, 2x morský vlk), kalifornskú rolku taktiež 8 kusov pre dvoch a rolku z pikantného lososa a jarnou cibuľkou, hádajte, tiež 8 kusov.


Nebudem vám klamať, nigiri - plátok ryby na ryži - ma ešte stále desí a nie som úplne schopná to zjesť len tak. Keď som bola pred niekoľkými mesiacmi na mojom prvom sushi, odhodlala som sa iba na lososové nigiri a aj to som si dala na dve polovice (hanba mi!). Tentokrát som svoje tri nigiri vymenila za jedno Ferove maki (rolka) a ostalo mi teda jedno krevetové nigiri. To je dosť desivé pre mňa, lebo tam je ten chvostík. Ale nakoľko ma Fero povzbudzoval a nabádal, aby som to skúsila a zjedla, tak som to urobila. Nebolo to zlé, určite lepšie ako losos.

K tomu všetkému ešte jazmínový čaj a na konci zmrzlina ako dezert. Ja som si vybrala zelený čaj a Fero zmrzlinu z čiernych sezamových semiačok. V prvom momente som s tou mojou nebola príliš stotožnená a oveľa viac mi chutila Ferova. Ja by som to prirovnala k nejakej orechovej chuti a to ja môžem. Ale čím viac som jedla ten môj zelený čaj, tým viac mi chutila a koniec-koncov som bola nadmieru spokojná.

Celkové hodnotenie dopadlo veľmi dobre a japonská kuchyňa sa vyšvihla na prvé miesto a predbehla tak aj moju favorizovanú indiu. Benihana a jej sushi priniesli do hodnotenia celkovo 23 bodov.

Obsluha: 3/5. Naša čašníčka bola fakt super milučká a všetko, ale viac ako priemer som jej nedala. Možno som už trocha prísnejšia. Ale fakt som jej viac nemohla dať :(
Vizuál: 5/5. Sushi bolo pekne naaranžované, v miske na sójovú omáčku bola milučká kvetinka nakreslená. Kam už ďalej...
Prostredie reštaurácie: 5/5. Veľmi pekné prostredie. Mohli ste sedieť pri bare, pri stole s grilom alebo pri normálnom stole, ako sme mali my. Ferovi sa veľmi páčil vzor, ktorý bol na strope.
Chuť jedla: 5/5. Ja ako nemilovník rýb som bola spokojná a chutilo mi. Najviac som si prišla na svoje pri tej pikantnej rolke.
Autenticita: 5/5. Šéfkuchári, čo ani nevedia po slovensky, jedlo pripravujú priamo pred vašimi očami. Akože haló. Nič iné ako plný počet bodov som nevedela dať.

Fero bol v hodnotení prísnejší ako ja. Na obsluhu dal síce 5 bodov, no všetko ostatné dosiahlo iba 4 body. S vizuálom sa dalo vraj pohrať oveľa viac (jasné, mohli nám to servírovať na nejakej nahej žene alebo čo :D). Z prostredia mu vadilo, že sme sedeli trocha mimo, čo však bolo jeho naše rozhodnutie. Chuťovo bol spokojný, ale nie na 100%. Je pravda, že má viac skúseností so sushi ako ja, tak asi má iný štandard. Ani autenticita nedosiahla plný počet bodov. Možno preto, že nevidel ako sa nám robilo sushi, a ani druhého šéfkuchára ako robil šou. Bol o to ukrátený :(.

Už ste si možno zvykli, že som otrasná blogerka, zabúdam fotiť a podobne. Tentokrát však som mala veľmi nepriaznivé podmienky. Osvetlenie v Benihane je veľmi tlmené a to vôbec nepomáha dobrým fotkám. A ešte k tomu tam boli ľudia a nebolo mi príjemné tam veľa fotiť :D. Divná som asi alebo čo... Preto je dnešný príspevok veľmi ochudobnený o fotky.

Normálne by som vás odkázala na môj instagram, ale našli by ste tam iba túto fotku prehnanú cez nejaký ten filter. Ale inak sledujte #12fooddatesin2016. Keďže som nefotogenická blogerka a frajerka, ktorá nemá trpezlivosť, Fero tento mesiac na jeho insta nepridal žiadnu fotku, vďaka mojej nespolupráci a neochote. Zabite ma za to. Sorko.

Benihanu určite odporúčam jednak na sushi, ale aj na ostatné jedlá, aby ste zažili tú šou, čo šéfkuchár pre vás urobí. Ja sa tam plánujem vrátiť a zobrať ďalších ľudí so sebou.

TIP na darček: Ak poznáte niekoho, komu by sa tu páčilo, v Benihane majú aj darčekové poukážky a som si istá, že by sa tomu milovníci japonskej kuchyne potešili. Ja už viem, komu to kúpim ;)

Majte pekný deň a skúšajte nové veci ako krevety, aj keď sa bojíte toho chvostíka.
Veronika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára