streda 15. marca 2017

#refashion Blue second hand skirt

Prajem krásny deň!

Dnes Vám predstavujem môj historicky prvý refashion projekt! Ó áno, už viem ovládať svoj šijací stroj :D na začiatok to nie je nič svetoborné, len skrátenie sukne, no niekde treba začať ;)

Ešte niekedy pred Vianocami som počas návštevy sekáča objavila jednoduchú modrú sukňu (100% bavlna, to chceš!), samozrejme za 50 centov, a hneď sa mi zapáčila. Dokonale sedela, bola mäkká, pohodlná a ľahko kombinovateľná. Jedinou jej chybičkou krásy bola jej dĺžka - taká nemastná-neslaná. Povedala som si, že ju vezmem a jednoducho si ju dám skrátiť.
 

Asi štyri mesiace mi ležala len tak v skrini a čakala na svoju chvíľu. Keď som sa vo štvrtok rozhodla, že idem ušiť skúšobnú sukňu (to Vám ukazovať nebudem, veeeľmi by ste sa smiali :D), mala som potom ešte asi dve hodiny času a rozhodla som sa pustiť do skracovania....

A veruže to nebolo až také jednoduché, ako som si myslela. V podstate to síce sú len tri kroky, no pre mňa bol každý jeden z nich stresujúci a náročný. Veď viete, neviem veľmi rovno strihať a rovné šitie mi tiež ešte celkom nejde :D ale hecla som sa z výsledku sa nesmierne teším! Už aby bolo leto, mám pocit, že to bude moja go-to sukňa 

 A aký je teda postup?

1. Ja som sa rozhodla sukňu skrátiť cca o 4+ lem. Provizórne som si požadovanú dĺžku zašpendlila a uistila sa, že to bude vyhovujúce.

2. Keďže táto sukňa je polkruhová, musí sa v polkruhu aj odstrihnúť, aj zašiť. Pre jednoduchšie strihanie som si ju preložila na polovicu, po celej dĺžke odmerala 4, zaznačila rovnomernú čiaru (ale niektorým stačia len čiarky) a odstrihla.



3. Následne bolo treba obšiť lem, aby sa nepáral. Ja som nevedela nájsť ten obrubovací steh, tak som to urobila obyčajným a stačilo to.

4. Po celej dĺžke som si zašpendlila 0,5 a hor sa do šitia!


Tu som mala asi najväčšie stresy, lebo vďaka polkruhovému strihu sa látka vlnila a bála som sa, že to bude mega krivé, ale všetko vyšlo tak, ako malo! #proudofme

 




Už len počkať na pekné letné dni :)

Majte krásny deň a nebojte sa šitia! (Keď to zvládnem ja, zvládne to každý ;))
Kika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára