utorok 7. marca 2017

An Ultimate Guide To Shop In Second Hand Like A Pro

Prajem Vám príjemný utorkový večer!

Dnes som po dlhom čase (asi po 3-4 týždňoch) opäť zavítala do sekáča. Len tak, omrknúť situáciu. V peňaženke som naschvál mala len 1,50€ (niežeby som bola taká chudobná :D ale je to tak lepšie, keď idete do sekáča a všetko je za 50 centov), takže som nemala v pláne žiadne veľké nákupy. 

No to, čo ma tam čakalo, mi vyrazilo dych. Bolo tam mega veľa ľudí! Akože fakt, očividne sa už chýr o sekáči rozniesol po celej Trnave. Ako som ich tak sledovala, znova som si spomenula na svoj nápad spred pár mesiacov - ako nakupovať v sekáči. Niektorých ľudí tam stretávam v utorky pravidelne. A oni každý týždeň nakúpia veci, ktoré sa ledva zmestia do jednej veľkej ikeáckej tašky. Občas majú také tašky dokonca dve.

A ja tomu nerozumiem. Naozaj nechápem, prečo sa dajú zlákať 50-centovým oparom a kúpia si veci, ktoré za tých 50 centov niekedy ani nestoja. Keď to vidím, predstavujem si, ako mám šatník, ktorý preteká vecami. A ja som už teraz zúfalá z toho svojho! (Ešte že v piatok idem triediť. ;))

Preto som sa Vám rozhodla spísať zopár (mnou) overených a osvedčených rád, na ktoré vždy myslím, keď sa vydám na lov.


1. Majte prehľad.
Zistite si, kedy do sekáča prichádza nový tovar, kedy majú zľavy a kedy majú totálny výpredaj. Rátajte však s tým, že všetky tieto "obdobia" majú plusy a mínusy. 

2. Majte zoznam, ale nedržte sa ho úplne striktne.
Je fajn mať predstavu, čo by ste asi chceli/čo potrebujete a často Vám to môže vyjsť, ale v sekáči sa tým vždy riadiť nedá. Preto majte otvorenú myseľ, môžete nájsť iné poklady ;)

3. Myslite vopred.
Majte oblečené niečo, čo sa ľahko vyzlieka a oblieka. Verte mi, dookola si rozopínať a zapínať gombíky na košeli... nič moc.
4. Vyhraďte si čas a nenechajte sa odradiť.
Prejsť všetky stojany a prezrieť všetky veci na vešiakoch zaberie istý čas. Myslite na to a buďte trpezliví! Nedajte sa odradiť tým, že ani pri treťom stojane ste ešte stále nič nenašli.

5. Ak je to nutné, určte si rozpočet.

Toto snáď ani nepotrebuje komentár ;)

6. Vytvorte si systém.
Môj postup je vždy ten istý - pánske košele (treba myslieť aj na drahého), sukne, saká, šaty, dámske košele/halenky a nakoniec svetre/pulóvre. Žiadnu logiku v tom nehľadajte :D Príležitostne zablúdim ku kabátom a bundám. Rifle si nikdy neprezerám, obyčajné tričká tiež nie (pretože tie si najradšej kupujem v Tescu, fakt, tam majú najlepšie obyčajné tričká!) a spodné prádlo obchádzam zďaleka.

7. Vezmite všetko, čo Vás upúta. 

Neskúmajte hneď dopodrobna každý kúsok. Ak Vás niečo zaujme, vezmite si to. Neskôr to tam už možno nenájdete.


8. Nedajte sa odradiť inou veľkosťou.

Niektoré veci sa vôbec nezhodujú s bežnými veľkostnými tabuľkami. Ja mám už celkom v oku, čo by mi mohlo byť dobré a čo nie. Občas tak dám šancu aj M-ku :D a občas to aj fakt vyjde ;)

9. Premýšľajte!
Bude sa Vám to hodiť do Vášho šatníka? Máte to s čím kombinovať? Nechcete si to kúpiť len preto, že to stojí 50 centov?
Ja si vždy predstavím, že to stojí toľko ako v normálnom obchode a spýtam sa samej seba: "Aj tak by som si to kúpila?"

10. Moje zlaté pravidlo.
Ak sa mi niečo naozaj veľmi páči, sedí mi to a som spokojná so sumou, prichádza na rad rozhodujúca časť - kúsok dopodrobna prezriem, či nie je poškodený, roztrhaný (tak, že by sa to nedalo ľahko opraviť) alebo nemá nejaký fľak. Ja viem, keď sa zaľúbite do krásnej vyšívanej blúzky, začnete si nahovárať, že ten fľak možno nejako vyčistíte. Je to možné, ale ja osobne to nikdy neriskujem. Ak ten fľak nevyšiel doteraz, pravdepodobne ho nevyčistíte ani vy.

11. Moje zlaté pravidlo č. II

Akonáhle si niečo kúpite a prinesiete domov, okamžite to vyperte. Neviete, kde to predtým bolo.

12. Nebuďte sklamaní, ak nič nenájdete.
Nie každý deň utorok je nedeľa a ani ja som dnes nič použiteľného nenašla. Už som tak trochu nastavená na to, že najskôr nič nenájdem, no keď nájdem, tak mám ešte väčšiu radosť! 


To sú moje tipy a triky pre nákup v sekáči. Máte nejaké ďalšie? Sem s nimi ;)

Na dnes je to odo mňa všetko, majte krásny zvyšok týždňa, choďte do sekáča a nakupujte s rozumom!
Kika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára