piatok 9. decembra 2016

Ako som behať začala... a skončila.

Zdravím Vás! :)

Dnes prichádzam s priznaním!


Keď Miňo pred piatimi týždňami odišiel, tak som si povedala, že keď on môže večer chodiť behať po 11 hodinách práce, tak prečo by som nemohla ísť aj ja?

A tak som sa odhodlala odkliknúť v Nike+ Running aplikácii, že od pondelka začínam 8-týždňový program, počas ktorého mám odbehnúť 200km (!!) a cieľom ktorého je čo najlepšie zabehnúť 5km. Zvolila som program pre pokročilých, ktorý mi odporúčali a ignorovala som fakt, že naposledy som behala v apríli a bola som schopná odbehnúť 1km. Akože vážne - JEDEN KILOMETER. Musela som zastaviť, lebo sa mi chcelo vracať a myslela som, že umieram.

Keď sa na to teraz tak spätne dívam, pripadá mi to ako šialenstvo...

Dnes je to už vyše týždňa, čo som behať prestala. A dôvod? Počasie. Akože vážne, snažila som sa behať aj v tých mínusových teplotách, ale asi po troch hrozných behoch som prestala. Začala som cítiť bolesť hrdla a mierne upchaté dutiny.

Mojím cieľom nebolo nejako chudnúť, to som od behu ani neočakávala. Skôr som chcela získať späť stratenú kondíciu (čo často cítim na volejbale) a cítiť sa lepšie.
Nevylučovala som však, že možno pár gramov schudnem (:D) keďže som aj upravila stravu - pijem veeeeľa čistej vody, obmedzujem sladkosti (okrem adventného kalendára), pečivo, vyhýbam sa cukru, bielej múke, v poobedňajších hodinách obmedzujem sacharidy... ale nechcem sa nejako veľmi týmto trápiť, veď aj tak by som tak nevedela žiť večne :D skôr sa snažím voliť zdravšie alternatívy, ale nemám problém dať si čokoládu či hocičo iné, samozrejme, v rozumnej miere. (Ale priznávam, už sa veľmi teším na Miňov príchod, lebo si plánujem dať poctivý chrumkavý slatinský biely chlieb z pekárne. No fakt, nikto ma nepresvedčí o tom, že existuje chutnejšie pečivo.)

Dôvodom úpravy stravy bol hlavne fakt, že mi bolo jednoducho ľúto len tak zahodiť odmakaný čas a  7-kilometrový beh zajesť klobásou (niežeby to bolo moje najobľúbenejšie jedlo, ale chápete, čo sa snažím povedať). Tento dôvod sa mi potvrdil hneď potom, ako som prestala behať. Znie to zvláštne, ale ak si aj dám niečo menej zdravé, mám menšie výčitky, ako keď som behávala :D

V mojom bežeckom pláne bolo presne rozpísané, koľko mám kedy behať, prípadne boli dni, kedy sa nebehá, ale mala som cvičiť. Otvorene priznávam, že cvičenie som vždy nedodržiavala (a väčšinou som tam mala volejbal), skôr som sa sústredila na beh. Tajne som totiž dúfala, že ma začne baviť a stane sa "terapiou", o ktorej hovorí každý zapálený bežec a ja si ho budem fakt užívať.

Jediné štádium, do ktorého som sa dostala, bolo toto:



Teda, boli už behy, kedy sa mi fakt dobre behalo, nechcelo sa mi vracať, necítila som sa unavená a nemala som chuť zomrieť. Ale že by som si to vyslovene užívala asi nemôžem povedať :D

Jediné, čo fakt platí je toto:




A ako vyzeral taký týždňový plán?

pozn.: Nedeľa sa mi nezmestila na screenshot, ale v nedeľu je vždy voľno.

pozn 2.: Keď som išla behať prvýkrát, tak som sa pomýlila a namiesto 4,8km som bežala len 4,6km, preto ten beh nie je nazeleno. Ostatné sivé behy som splnila vzdialenosť, ale očividne musíte bežať aspoň o 100 metrov viac, aby sa Vám to zazelenalo :D 



Week 1


Z denníka bežca:
Prvý týždeň bol fakt dosť v pohode. Nemám žiadne pripomienky. Odbehla som, bola som spoko. 



Week 2


Z denníka bežca: V pondelok ma počas behu uhryzol pes. V podstate mám len dve diery v nohe, jednu na bežeckých nohaviciach (fňuk), modrinu a ďalšiu historku z pohotovosti do zásoby. V sobotu som mala dokonca beh, kedy ma nič nebolelo a bežalo sa mi úplne v pohode!


Week 3


Z denníka bežca: Totálne kritický týždeň! Takmer každý beh bol utrpenie, vždy na konci sa mi chcelo vracať, totálne som nevládala, počas behu som sa cítila strašne unavená a bolel ma každý kúsok tela.

(Asi takto:)



Week 4

Z denníka bežca: Screenshot ani nemám, lebo som odbehla len prvé dva dni. Oba behy boli hrozné! Pálilo ma v pľúcach, mala som pocit, že mám zmrznuté svaly, ruky ma od mrazu štípali ešte ďalšie tri dni, a ak som v treťom týždni tvrdila, že tie behy boli utrpenie, tak tieto dva ich zaručene prekonali! 

Je mi to dosť ľúto, ale na druhej strane... zdravie je pre mňa dôležitejšie. A hlavne teraz, keď sa včera Miňo vrátul, si chcem užívať čas s ním a nie ležať v posteli s chorobou.

Zatiaľ volím alternatívu cvičenia vo vnútri a na jar sa snáď zase odhodlám začať s behom a 8-týždňový plán odbehnem ako nič.

Majte krásny deň a nechoďte behať!
Kika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára