nedeľa 3. septembra 2017

#dotkacestuje Barcelona I.

Ahojte!

Konečne Vám (po viac ako mesiaci) prinášam článok z nášho spoločného týždňa v Barcelone! Až mám zimomriavky, keď si pomyslím, že pred pár týždňami som sa prechádzala po La Rambla a o tri týždne na to sa tam stal teroristický útok... snáď Barcelona nedopadne ako Paríž, o ktorom sa hovorí, že od čias útoku v novembri 2015 už nie je tým, čím býval. Barcelona si získala moje srdce, tak dúfajme, že sa z týchto strašidelných udalostí čoskoro spamätá.

Náš pobyt rozdelím do dvoch článkov podľa dní, aby som si aj v týchto pochmúrnych dňoch zaspomínali na leto :)
1. deň 
Do mesta sme vyrazili až na večer a naším jediným cieľom bolo vidieť slávnu fontánu, ktorá má každý večer svetelno-hudobné predstavenie. Aj napriek množstvu ľudí (s čím mávam ja problém) to bol čarovný zážitok a mohla som tam presedieť aj hodiny.

 

 

 




2. deň
V sobotu sme sa opäť vybrali k fontáne, aby sme ju videli aj za svetla, prešli sme okolo múzea umenia, prezreli sme si olympijský štadión a výhľad na Barcelonu z Montjuic. Ochutnali sme paellu (ale len kuraciu, keďže ani jedného z nás nelákajú morské plody...) a zemiakovú omeletu (tortilla de patatas). Sladký dezert sme sa rozhodli uloviť v La Boqueria, čo je úúúplne že najviac mega trhovisko, aké som kedy zažila. Nájdete tam všetko od morských plodov, rýb, mäsa, korenín až po ovocie a zeleninu. My sme si dali chladené ovocné šťavy... mňamka! (Ale melónová nie je až taký dobrý nápad ako to vyzerá.) Okolo piatej sme sa rozhodli zájsť na dve hodinky na pláž Llevant, aby sme si oddýchli po "náročnom" dni.
Večer sme sa vybrali do ulíc s veľkými očakávaniami a túžbou nájsť živú hudbu v nejakom podniku, ale naše hľadanie bolo márne. Asi o polnoci sme narazili na jeden ticket spot, v ktorom nám černoch povedal, že nič také ako "spanish folk music" neexistuje a totálne nás vysmial :D vraj živá hudba býva len do 10 večer a potom sú už len diskotéky. Odporučil mi však, aby som svojho "manžela" vzala na flamenco, vraj sa mu to iste bude páčiť :D svoje sklamanie sme nakoniec utopili v mojite.






porušujeme zákony...




bývalá elektráreň. momentálne sa tento priestor využíva ako miesto pre mladých - je tu skejt park, graffiti, sedeníčko a bar.

tortilla de patatas

paella


La Boqueria





3. deň
V nedeľu ráno sme sa vybrali na svätú omšu do kostola sv. Eulálie, nájdete ju aj pod menom Cathedral of Barcelona. Odtiaľ sme išli rovno na pláž Barceloneta, kde sme strávili zvyšok dňa. Táto pláž sa mi páčila asi najmenej zo všetkých, ktoré sme navštívili, pretože bola dosť preplnená (a bola nedeľa) a celkovo hlučná, keďže je hneď v meste. Ale ok, nesťažujem sa, hneď by som sa tam vrátila.



Toľko k prvej časti! Boli ste niekedy v Barcelone? Čo sa Vám najviac páčilo? Dajte mi vedieť do komentáru ;)

Majte krásnu nedeľu!
Kika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára