sobota 16. septembra 2017

#dotkacestuje Barcelona II.

Krásnu sobotu Vám prajem!

Dnes Vám prinášam druhú časť nášho španielskeho dobrodružstva :) ach, keď sa pozriem von (prípadne si spomeniem na víchricu zo štvrtka), tak by som sa najradšej hneď do Barcelony vrátila!

Prajem príjemné čítanie!
4. deň
V pondelok sme si požičali bajky a bol to úúúplne mega deň! Stihli sme toho strašne veľa pobehať a vidieť. Začali sme prístavom, prebicyklovali pobrežie, celý Parc de la Ciutadella, kde sme si urobili piknik na lavičke, videli sme Casa Milá (ktorú sme cez stromy vlastne ani nevideli :D), Casa Batlló a Casa Amatller, námestia Placa del Rei a Placa de Sante Felip Neri a dve baziliky -  opäť baziliku sv. Eulálie (Cathedral of Barcelona) a Santa Maria del Mar. Do oboch sa platí vstupné, ale doobeda a cca od 17:30 až do 20:00 je vstup zdarma. Dajte pozor na oblečenie, nesmiete mať holé ramená ani stehná a to platí aj pre mužov. Ak by ste predsa len neboli na túto situáciu pripravení, pred vchodom si viete kúpiť šatku za 3€ ;)
Bicykle sme si požičali TU za 8€/os, museli sme tam nechať jeden OP, ale bol to veľmi milý a vtipný pán!

Parc de la Ciutadella

Casa Milá

Casa Batlló a Casa Amatller

sv. Eulália

vyhliadková veža na Eulálii (platí sa 3€)

Santa Maria del Mar

večer sme sa už len spokojne hodili do bazéna :)

5. deň
Utorok sa niesol v oddychovej atmosfére (predsa len sme mali 20km v nohách..), a tak sme si urobili výlet na Montserrat, čo je vrch asi 20min od Castellbisbal, kde sme bývali. My sme mali k dispozícii auto, ale dá sa tam dostať aj vlakom. Na Montserrate sa nachádza benediktínsky kláštor a kostol. Je to čarokrásne miesto a ten kláštor vytesaný do kameňa... to je niečo! Je tam aj Čierna Madona, k tej sme sa však nedostali, lebo tam bolo trilión ľudí.
Každý deň tu býva vystúpenie chlapčenského speváckeho zboru, ale akurát v tom čase boli na prázdninách (takže buďte pripravení, že v letných mesiacoch ich neuvidíte...), avšak akurát v ten deň vystupovali dievčatá z Francúzska, ktoré nám to celkom vynahradili.

"kríž" v kostolnej kaplnke

asi 15 min "túra" vedie ku krížu, odkiaľ je krásny výhľad

6. deň
V stredu sme sa vybrali (opäť autom, ale dostanete sa tam aj zubačkou) na Tibidabo, odkiaľ je úúúplne že najkrajší výhľad na celú Barcelonu! Je otvorená tuším od 11:00 a my sme sa na ňu dostali z kostola, tiež sa tu platí cca 3€ alebo 3,5€ (treba mať drobné do automatu!), výťahom sa vyveziete hore a potom si ešte pekných pár schodov vyšľapete, ale stojí to za to! My sme mali trochu zamračené počasie, ale pripájam aj fotky, ktoré urobil Miňo, keď tam bol pár týždňov predtým.

kostol Sagrat Cor

vysvetľuje a ukazuje mi, čo kde je :)

Miňo obdivuje výhľad :D

Zvyšok dňa sme strávili na pláži Castelldefels (kde býva Messi!) a postavili tam Poľanu (ale mäkčeň na ľ sme už nestihli dať, lebo vlna všetko zmyla :D). Mne osobne sa najviac páčila táto pláž, pretože sme tam boli takmer sami a bol tam pokoj a ticho.
Na záver dňa sme doma ukuchtili večeru aj s dezertom :)

7. deň
Štvrtok patril Sagrade a Parku Guell. Sagradu sme chceli pôvodne navštíviť už v pondelok, ale keď sme v nedeľu išli kupovať lístky cez internet, najbližšie voľné boli až na štvrtok! Takisto si dajte pozor na oblečenie, lebo sa Vám môže stať, že budete mať kúpený lístok, ale kvôli tielku Vás nepustia dnu (to sme zažili na vlastné oči!). Pred vstupom prebieha dosť prísna bezpečnostná kontrola, Miňovi dokonca vyhodili malú plechovku piva :D
Inak, Sagrada je krásna! Všetky tie vitrážové okná, tvary, ozdobené steny... a ten strop! Ale na prvý pohľad nás trochu prekvapila, lebo sme čakali, že bude väčšia :D jediné, čo to tam kazí, sú tie žeriavy...

Park Guell nás trochu sklamal. Oproti Parc de la Ciutadella sa nám zdal dosť neudržiavaný, akoby vyschnutý a nechaný napospas osudu. Park sme prešli v podstate celý, no boli sme len v tej bezplatnej časti. Môžete si priplatiť 8€ a ísť sa pozrieť na dve (či tri?) Gaudího budovy, ale dajú sa vidieť aj z parku.

Poobedie sme strávili na pláži Badaluna, z ktorej síce nemáme fotky, ale v našom pomyselnom rebríčku sa nachádza na 2. mieste! (len tá plnka v metre bola neskutočná...)

8. deň
V piatok sme spoločne cestovali domov a ja som vo vlaku z BA do GA dostala exkluzívnu masáž ;)

Podeľte sa so mnou v komentároch o to, čo by ste v Barcelone chceli navštíviť/čo sa Vám páčilo najviac, ak ste tam už boli ;)

P.S. V čase, keď toto čítate, som už na ceste za ďalším cestovateľským dobrodružstvom! Viac podrobností už čoskoro ;)

Majte krásnu sobotu a choďte do Barcelony!