štvrtok 23. júna 2016

#12fooddatesin2016

Jou!

Zas je tu ten čas v mesiaci kedy sme sa s Ferom vybrali vyskúšať nové podniky, jedlá, chute. Tentokrát to vyšlo na španielsku kuchyňu a išli sme do La Cava Barcelona na Panskej ulici v Bratislave.

Tento mesiac bol náš výberový proces veľmi skrátený. Namiesto niekoľkodňového brainstormingu mi Fero poslal link o La Cava Barcelona a ja som prosto súhlasila. Čo by som predsa neurobila pre neho aby bol spokojnučký. Už od samého začiatku bol jasný aj výber jedla a ja som sa mohla chystať na paellu ako hlavné jedlo.


Celý večer som začala veľmi príjemne ešte pred food date, lebo sme sa s Radkou vybrali na Taliansky trh a tam sme si dali jedno, dve, tri poháre prosecca (joooj veľmi fajné bolo, dala by som si ešte) a potom opitučká v povznesenej nálade sme sa s Ferom vybrali do La Cava Barcelona. Katalánska reštaurácia sa nachádza v Starom meste na Panskej ulici. Bolo super krásne počasie, takže sedenie vonku bola pre nás samozrejmosť. Pekne pod slnečníkom, so sviečkou na stole. No romantika.

Ako je u nás zvykom, začali sme s predjedlom a najviac sa nám pozdávalo Jamón Serrano, čo je španielska sušená šunka podávaná s pečivom ochuteným roztlačenou paradajkou a olivovým olejom. Úplná mňamka to bola a kebyže nič iné nemám aj tak by som bola spokojná. Šunka s rajčinou je proste top.

Fero mi už pár dní hlásil ako by sme si mohli dať paellu s morskými plodmi. Už tu bolo zopár článkov o mojom vzťahu s rybami a spol. a preto som nebola z tejto voľby nadšená. Našťastie majú v ponuke aj Paella Mixta, kde okrem sépií, kreviet a mušlí je aj obyčajné kuracie a bravčové mäso. Že aby som aj ja sa najedla. Paella je v podstate mazľavé rizoto a v La Cava Barcelona je podávaná v železnej panvičke, čo je uber kjut. Hneď na začiatku som si dala mušľu na tanier, že to dám proste (prosecco zo mňa urobilo iného človeka). Mušľa pre mňa osobne nič moc. Ale môžem byť spoko, že som ju ochutnala. Fero samozrejme iniciatívny a už mi šúpal krevetu, aby som ju ochutnala. Po minulom food date v Benihane (TU som o tom napísala) mám krevety najradšej z morských plodov. To, že ešte mali tváričky a tykadlá bolo, samozrejme, desivé ale Fero sa o to postaral za mňa. On je miláčik ♥. Bravčové a kura bolo také klasické a sépii som sa elegantne vyhla. Nebolo to zlé, ale predjedlo mi asi chutilo o percento viac. No krevetky superné. Veľmi silné vyjadrenie na moje pomery.


Tie tykadlá!
Obsluha: 3/5. Asi sa už budem opakovať, ale od Indie je pre mňa latka nastavená veľmi vysoko a nikto viac ako 3 body nedostáva. Možno som zbytočne prísna, ale príde mi to takto správne. Ale čašníčky boli veľmi milé, príjemné, starali sa, sviečku zapálili.
Vizuál: 4/5. Všetko veľmi pekne servírované a naaranžované. Možno som mohla dať predsa 5 bodov ako Fero. Prosecco mi zatemnilo zmysly.
Prostredie reštaurácie: 4/5. Vonku na terase som sa cítila veľmi dobre. Nemôžem naplno hodnotiť prostredie, lebo vo vnútri som vôbec nebola, ale nemám žiadne výhrady
Chuť jedla: 5/5.  Ako som už povedala, tak predjedlo výborné a v podstate aj hlavné jedlo som si užila. Možno mi k tomu niečo málo chýbalo, ale neviem to identifikovať. Víno mi chýbalo. K tomu celému limonáda.
Autenticita: 4/5. Tým, že sedeli vonku ja som stále videla to bratislavské prostredie. Napriek tomu som sa cítila príjemne, no na plný počet bodov to nie je.


Celkové hodnotenie sa mi vyšplhalo na 20 bodov. Je to taký zlatý stred pri mojom udeľovaní bodov, lebo ďalšie 3 krajiny toto tiež dosiahli. Žiadny bodový zvrat sa nekonal, ale napriek tomu sem určite choďte. Príjemne som sa cítila.

Fero bol v hodnotení štedrejší. Obsluha u neho bola za 4 body. Všimli ste si, že na obsluhu dáva tým čašníčkam vždy lepšiu? Akože haló. Vizuál, chuť aj prostredie ohodnotil najvyššou možnou známkou 5 bodov. On bol s jedlom veľmi spokojný aj napriek tomu, že nemal svoju vysnívanú paellu marinara. Ale taká kreveta s tváričkou a tykadlami urobí svoje proste. Za autenticitu stiahol bod, čiže 4 body dosiahli. Nakoľko bol v Španielsku tak to mohol reálne porovnať.

Na tomto food date sme sa našťastie nepohádali kvôli mojej neochote spolupracovať pri fotení. Preto utekajte na instagramček popozerať fotky. Moja vám ukáže ako veľmi si Fero užíva moju spoločnosť a u neho sa zadívajte do tváre krevety s tykadlami. Okrem toho dávam znova do pozornosti heštegy #12fooddatesin2016 a #12fooddatesin16. Som si uvedomila, že mne tam 2 mesiace chýbajú, ale zvykli ste si už, že fotky občas zanedbávam...

Jediné, čo by som fakt vytkla je, že La Cava Barcelona nemá webovú stránku. Ale ak by vás zaujímalo menu ta TU si ho môžete poprezerať ;) Plus ešte postalkovať na Facebooku. Ale jednoznačne odporúčam!

Majte pekný deň a nebojte sa kreviet s tykadlami!
Veronika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára