sobota 6. augusta 2016

#12fooddatesin2016

Jou!

Je tu ďalší koniec mesiaca a s ním spojený "výlet" do nejakej národnej reštaurácie. Tentokrát sme trochu oklamali systém, lebo sme nerobili dôkladný prieskum a predvýber, ale nechala som sa zlákať na odporúčanie (SPOILER: veľmi dobré odporúčanie!) a bez akéhokoľvek dlhšieho premýšľania som Ferovi ako hotovú vec oznámila, že pôjdeme do francúzskeho Bistra St. Germain...
Hneď na začiatku som bola zmatená. Adresa hovorí Rajská 7. Reálne keď stojím pred adresou Rajská 7, je tam ORBIS. To učite nie je ono... A potom, že jasné, treba ísť z druhej strany. Už som sa zľakla, že food date skončil skôr ako začal. 


Pôvodne sme chceli sme sedieť vonku, lebo bol veľmi príjemný večer, no tam bolo všetko obsadené. Na druhej strane aj dobre, lebo aspoň sme išli dovnútra a tam nás privítalo veľmi príjemné prostredie. Malé stoly, drevené stoličky, veľké kreslá, pohodlné sedačky, francúzske nápisy a príjemná tlmená hudba dotvárali tú správnu atmosféru.


Jedálny lístok som mala relatívne naštudovaný a vedela som čo by som si dala a na čo som mala chuť. Bola som veľmi smädná, takže moje čakanie na čašníčku trvalo v mojich očiach až príliš dlho... Francúzsky food date som začala bazovou limonádou. Na moje nemilé prekvapenie vyzerala chudera dosť lúzersky. Štyri tenké mesiačiky pomaranča a dva poloroztopené ľady ma nenadchli, no chuťovo to bola mňamka! Fero si dal klasickú limonádu s agáve a mätou. Na pohľad tiež nič extra, ale inak sa nesťažoval.

Pri objednávaní jedla však nastal problém! Tešila som sa na farmársky quiche, ktorý mal byť so zeleninou a feta syrom  podávaný s medovo-horčicovou omáčkou. Na moje nešťastie bol už vypredaný a rýchlo som sa musela rozhodnúť pre niečo iné. Nerada sa rozhodujem pod tlakom, tak som nechala Fera nech si objedná kačacie rillettes, čo je pomazánka podávaná s cibuľovou marmeládou a bagetkami. Tento čas rýchlo uplynul a aj keď sme boli na francúzskom food date, dala som si nakoniec španielsku quesadillu :D Vo vnútri bola šunka, syr, jalapeno papričky, jarná cibuľka a rajčina. A veruže som dobre urobila! Okrem "hlavného" jedla som objednala ešte pečené zemiakové lupienky s rozmarínom a parmezánom s horčicovo-smotanovou omáčkou. Len tak na zobkanie.


Na to, že je to bistro a nemajú klasické veľké jedlo, dva trojuholníky quesadille z troch mi bohate stačili. To asi preto, lebo som sa nadžgala pol litrom bazovej limonády :D Samozrejme, dala som si aj z Ferovej pomazánky. Tentokrát môžem s čistým svedomím povedať, že viac mi chutila moja quesadilla. 


Kedže sa po limonáde len tak zaprášilo, mohla som sa zas tešiť na ružové víno. Nebolo to najlepšie víno môjho života (to nájdem v Ristorante Italiano da Cono), ale chutilo aj tak. Fero zas skúsil zázvorové pivo a nesťažoval sa. Vraj by si ho nedal každý deň, ale je rád, že ho skúsil.

Celkovo som tam bola veľmi spokojná, aj keď obsluha mohla byť lepšia. Začiatočnú ignoráciu sa snažil dobehnúť aspoň chalanisko čašník, ktorý sa potom už uisťoval, či je všetko v poriadku a nič nám nechýba.

Celkový počet bodov sa pri francúzskej kuchyni a Bistre st. Germain vyšplhal na 23 bodov a tak sa spolu s japonskom umiestňujú (zatiaľ) na prvej priečke v celkovom hodnotení.

Obsluha: 3/5. U mňa to má tá obsluha proste ťažké :( Prvý dojem zohráva veľkú rolu zakaždým a už sa im to nepodarilo zachrániť.
Chuť: 5/5. Veľmi mi chutilo! O zemiačkoch s parmezánom sa mi sníva ešte stále :D
Prostredie: 5/5. Veľmi príjemné, pekné. Malé okrúhle stolčeky, drevené stoličky, kreslá v knižnici... Kam už ďalej.
Vizuál: 5/5. Malé mištičky a nádobky sú vždy plus! Aj keď limonády boli lúzersky nastajlované, privrela som pol očka nad tým.
Autenticita: 5/5. Stobodová. Najviac sa mi páčilo, že celú francúzsku atmosféru dotvárala hudba a mohli sme sa cítiť ako v bistre v centre Paríža. Ak k tomu pridáme pretekajúci strop, nemôže to byť lepšie.

Fero bol pri tomto food date relatívne štedrý na body. Za obsluhu dal 4 body, čo totálne nechápem, ale keď to takto cítil, nemôžem ho ovplyvňovať... Chuť získala "iba" 4 body, ale nemá to podložené žiadnym pádnym dôvodom. Prostredie má na konte 4 body, lebo zo stropu kvapkalo práve na neho/vedľa neho a zároveň svetelné podmienky boli dosť slabé. Vizuál spoileroval hneď po donesení jedla, takže som vedela, že jeho hodnotenie bude 5 bodov. Autenticita sa nám zhodovala tiež a aj on dal Bistru st. Germain 5 bodov.

Celkovo získali z jeho pohľadu 22 bodov. Musím však povedať, že hodnotil celkom vychcane, lebo nechcel aby za francúzska kuchyňa ocitla na prvom mieste spolu so Španielskom. Ale keď ho svedomie nehryzie, nech to má zmanipulované :D

Ja sama za seba Bistro st. Germain odporúčam a Fero ich už aj reálne odporučil ďalej. Som rada, že naše objavovanie a skúšanie prináša aj druhým ľuďom radosť a pôžitok :)

Dnes pre vás nemám žiadne linky na môj instagramček. Taká som bola smädná a hladná, že som úplne zabudla niečo pridať. A neskôr sa to už neráta :D Ale Fero svoj #12fooddatesin16 udržuje aktívny a TU si môžete pozrieť jeho foto :)

Majte pekný deň a zastavte sa tam aj vy!
Veronika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára