nedeľa 11. júna 2017

#getorganized Little things, big difference!

Ahojte!

Dnes Vám prinášam ďalšiu časť zo série #getorganized! Tentokrát to budú tipy na maličkosti, ktoré dokážu vo Vašom bežnom dni a živote urobiť veľké rozdiely. A to sa veru oplatí! ;)

V niektorých veciach sme si s Veronikou veľmi podobné, v niektorých vôbec. Ja som sa v smere organizovania a upratovania podala na našu mamču (o ktorej by si niekto mohol myslieť, že má ľahkú formu OCD), takže sa tieto princípy snažím pretaviť do všetkých oblastí môjho života.

1. Počítač a mobil
Všetky dokumenty a súbory v počítači mám roztriedené v priečinkoch. Takto vždy viem, čo mám kde hľadať a veľmi mi to uľahčuje a zefektívňuje prácu.


Problematika Pracovnej plochy je každého osobná záležitosť :D no ja neznesiem mať tam iné veci ako Tento počítač a Kôš. Maximálne tam nájdete nejaké súrne veci, ktoré mám v tom období riešiť, aby som na ne nezabudla.


Takisto v Stiahnutých súboroch nemôže byť nič dlhšie ako týždeň.


Ako prehliadač používam Google Chrome a záložky sú mojím najlepším priateľom.



V mobile mám len tie aplikácie, ktoré naozaj potrebujem a používam. Žiadne hry, Snapchat, Viber, Whatsapp a spol. u mňa nenájdete. Radšej mám IG a Pinterest. Čo sa týka Facebooku, používam verziu Lite, ktorá je menšia a nespomaľuje mobil. Veľmi užitočné sú pre mňa poznámky v mobile (ja mám Color Note) a aplikácie Breviár či Sväté Písmo.

2. Bločky, záručné listy, dokumenty a zmluvy
Všetko má svoj fascikel a svoje miesto. Bločky si odkladám len dovtedy, kým si ich nezapíšem do hárku s financiami (samozrejme, ak sa viažu na záručný list, nechávam si ich). Vo fascikli mám všetko roztriedené podľa toho, či sa to týka práce, školy alebo spoločenstva. Ideálne je, ak máte pekný fascikel, ktorý budete používať s radosťou :)


3. Každý deň upratujem
Pod týmto rozumej, že si každý deň ustielam posteľ, snažím sa vždy všetko odkladať na svoje miesto a zbytočne nenechávať veci len tak pohodené. Potom v sobotu nezabijem pol dňa tým, že budem upratovať celú izbu, stačí už len utrieť prach a povysávať (a poliať kvety, teda, ak nemáte polievací deň v stredu ako ja).


4. Robím si zoznamy
Občas mám pocit, že zoznamy mám úplne na všetko :D na vhodné darčeky pre blízkych (Vianoce sa blížia :D), na kúsky oblečenia/kozmetiku, ktorú si chcem/potrebujem v dohľadnom čase zaobstarať, na knihy, ktoré chcem prečítať, nápady na blog, zoznam na balenie na dovolenku... takto (takmer) na nič nezabudnem a všetko mám napísané.


5. Receptár
Ten na koláče už mám založený a mám v ňom všetky obľúbené recepty, ten na varené a pečené jedlá ma ešte len čaká a ja sa už teším na tento vzrušujúci projekt! Takto budem mať všetko na jednom mieste a vždy budem vedieť, kde hľadať recept na najlepšiu domácu banánovú zmrzlinu. Čoskoro Vám ho prezradím ;)




6. Diár
Tomuto by som rada venovala osobitný článok, preto len tak stručne - plánujte si život. Aspoň trochu. Ušetrí Vám to energiu a čas.

S plánovaním úzko súvisia aj ciele na rok a mesiac, viac Vám o tom poviem v plánovanom článku (a pridám aj voľne stiahnuteľné printables ;)).


Máte nejaké ďalšie tipy, ako si uľahčiť a zefektívniť život? Sem s nimi! Rada sa inšpirujem :)

Majte krásny týždeň a urobte si poriadok na Pracovnej ploche!
Kika

2 komentáre:

  1. Ja som bordelár čiže tento článok bol ako spravený pre mňa! :D Až som dostala chuť urobiť si poriadok (aspoň v počítači).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. haha :D ja čím som staršia, tak tým viac mi vadí neporiadok (Veronika by vedela rozprávať :D)
      ale určite choď do toho, bude sa ti ľahšie žiť ;)

      Odstrániť