pondelok 6. novembra 2017

#getfit Folklor Dancing with tancujvykrucaj.sk

Jou!

Cez víkend som mala možnosť zúčastniť sa 4-hodinového workshopu ľudových tancov s veľmi príjemnou a šikovnou Kamilou z tancujvykrucaj.sk. A poviem vám, nebolo to vôbec jednoduché...

Je úplne jedno, že dvakrát do týždňa mám hodinu strečingu a potom hodinu a pol baletu. Toto sa s tým nedá vôbec porovnať! Ľudové tance s tancujvykrucaj.sk je kardio, kardio a ešte raz kardio. Akonáhle začnete, všetko je to skákanie, točenie, behanie a pod. Uf... Unavila som sa už pri myšlienke na to.

Počas 4-hodinového workshopu sme sa naučili dva tance - Karička (dlhší a ťažší) a Fľaškový tanec (kratší a ľahší). Plus sme mali rýchly obed ;) Hneď na začiatku sme dostali sukňu a stužku do vlasov, nech máme plnohodnotný ľudový zážitok. Mimochodom, sukne dostanete na začiatku hodiny každého kurzu, nech sa vám lepšie vykrúca :)

                                                 

Tanec Karička pochádza z východného Slovenska a je to kruhový tanec. 90% všetkých krokov sa odohráva vo väčšom, či menšom kruhu. Nakoľko je to skupinový tanec, dôležitá bola naša (ako-taká) synchronizácia a pokus o čo najlepšie zachovanie pomyselného kruhu. Zaujímavosťou je, že všetko točenie prebieha iba do pravej strany. Nemusíte sa však báť, niektoré kroky sú tak vymyslené, že ľavé lýtko mi aj po dvoch dňoch stále umiera a chodím ako kačica... Pieseň, na ktorú sme tancovali mala 3:40!! Skúste si to dať párkrát a garantujem, že vaša denná/týždenná dávka kardia je raz-dva splnená a ani neviete ako... Nepotrebujete žiadny beh (lebo beh je najhorší).

Druhý, Fľaškový tanec, bol o dosť jednoduchší a hlavne oveľa kratší - iba minúta a nejaké drobné. Navyše, ako odmenu za nerozbitú fľašu som si odniesla domov brusnicové Frisco ❤. Nie je to taká skákačka ako Karička, ale za to je tu veľké riziko obúchaných členkov :D

Ak máte radi ľudové tance a folklór, ak chcete trochu kardia vo svojom živote bez toho, aby ste mali pocit, že cvičíte, myslím, že toto je presne pre vás. Nám tie 4 hodiny neuveriteľne rýchlo ubehli a bola to pre mňa príjemne strávená sobota. Ale treba uznať, že na konci som bola riadne zničená.


Kamila z tancujvykrucaj.sk má rozbehnutých niekoľko prebiehajúcich kurzov pre jednotlivcov aj pre páry. Nové kurzy sa budú otvárať od januára, takže čekujte stránku tancujvykrucaj.sk, Facebook alebo Instagram pre viac info. A možno sa aj stretneme na parkete :D

Nezabúdajte nám ukázať trocha lásky a lajkovať náš Facebook a Instagram (alebo aj mňa :P)

Majte pekný deň a tancujte!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára